måndag 26 januari 2009

Hosta och huvudvärk

Idag har jag inte mått allt för bra, har hostat hela dagen och det är en ganska djup hosta som nästan gör ont. Sen har jag huvudvärk till och från också som inte blir bättre av att man hostar och har sig, så nu ska jag försöka att bli frisk så jag orkar åka bil på lördag.

Vi ska äntligen hämta barnvagnen! Det ska bli så skönt att äntligen få hem vagnen så man får känna på den och så kanske det blir lite mer verkligt att man är gravid också. Det är så roligt att få handla lite grejer till bebisen, allt känns mer som om det faktiskt händer då. Visst jag känner av ganska kraftiga sparkar nu och magen har blivit ganska stor men det känns fortfarande lite overkligt. Vi har börjat att fundera på om vi inte ska göra ett könstest nu, man är ju så nyfiken och vill veta men samtidigt vet man ju inte om man vill veta innan förlossningen. Det kan ju vara kul att vänta och få överraskningen när man väl ligger med barnet i famnen men sen kan det ju vara kul att veta innan också så att man kan börja småhandla lite och förbereda med lite roligare färger än könsneutrala färger. Vi får se vad vi bestämmer oss för men vi har i allafall börjat att kolla upp möjligheterna till att kunna göra ett här omkring, vet ju inte om vi måste åka ner till Göteborg för att göra ett eller om man kanske kan göra det i Skövde.

Tittade på A shot at love whit Tila Tequila nyss, det är nog mitt nya favoritprogram för det har allt som man vill gotta sig i för att glömma sin egen vardag för en stund. Kul att se hur otroligt konstiga människor kan vara och sen hur dom beter sig mot andra människor utan att skämmas. Det är kul när det blir intriger och dom står och ska vara vuxna och häftiga samtidigt som dom kallar varandra för slyna och liknande, fattar inte hur man kan bli sån som människa om man inte är full då för då kan man ju bli rätt konstig. Hur som helst så är det mitt nya program jag försöker att se så ofta jag kan och kommer ihåg på kvällarna.

Nu får det räcka för idag tycker jag allt.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar