onsdag 14 januari 2009

Mästerkocken

Jag är ensam hemma idag för Sonny är i trollhättan och repar, jag tänkte först följa med men jag kände att jag hade lite att göra här hemma så jag stannade kvar. Det kanske var tur att jag stannade för jag vaknade med världens sämsta humör idag, blev irriterad för minsta lilla och jag höjde nog rösten åt Sonny ett antal gånger. Som tur är så har jag ju en förstående karl som vet att jag kan ha mina dåliga dagar nu ganska ofta och att om jag säger något elakt så menar jag det inte utan det är hormonerna som snurrar runt. När Sonny åkt iväg med bussen så klädde jag på mig och tänkte att jag kan sitta i soffan en liten stund och titta på tv innan jag sätter igång, det blev en ganska lång stund och all ork rann av mig. Sen ringde Sonny och pratade lite och först var jag bara sur och irriterad men sen efter att vi pratat en liten stund så lättade de och jag fick tillbaka orken så när vi lagt på stängde jag av tvn och började. Vi hde tvätt hängde på tork sen tre dagar tillbaka ungefär så jag vek nästan allt förutom påslakan och lakan som jag vill ha hjälp av Sonny att vika så det tänkte jag ta imorgon, jag rensade upp från golvet i mitt gamla rum och i min säng låda så vi kan flytta in den i sovrummet. Måste ju göra plats i det rummet så det kan kännas lite som ett barnrum innan bebisen kommer ut, ormen ska vi sälja men innan vi får sålt den så ska vi ställa ut den i vardagsrummet.

Nu när jag inte jobbar längre så får jag spara ut mina naglar och måla dom, det är faktiskt roligt när man har varit tvungen att ha dom korta och omålade för jobbets skull. Sen blir mina naglar så fina när dom blir lite längre om jag tar hand om dom och filar dom, så jag ska försöka att hålla det och så tänkte jag kanske måla dom senare ikväll igen. Såna småsaker gör att man känner sig finare och det behövs nu när man börjar bli rund om magen och inte har så mycket kläder som passar längre.

Jag gjorde jätte god mat åt mig själv idag till kvällsmat, vitlöksstekt kyckling med ris och beasås. Fruktansvärt gott blev det, jag har hemma gjort vitlökssmör som jag stekte kycklingen i samt att jag kryddade kycklingen med en kycklingkrydda och sen kokade jag riset med en halv hönsbuljongtärning så det fick lite godare smak. Jag är riktigt nöjd med resultatet och det försvann ganska snabbt från tallriken, ska göra det någon mer gång sen så Sonny också får smaka. Jag lovade ju att berätta hur kokostopparna blev igår, dom blev jätte bra och smulade inte sönder som jag trodde att dom skulle men jag tyckte nog att dom blev lite söta så nästa gång tar jag nog lite mindre socker.

Nu ska jag kolla på unga mödrar och sen top model. //Emelie

P.S. Det är jätte kul att läsa dom små kommentarerna jag får av er som läser, kul att det är fler än jag som glädjs över det lilla med magen.D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar