fredag 9 januari 2009

Städat och fint

Idag så har vi städat lite och jag har städat undan julen, tyckte att det räckte med det nu. Satte upp lila gardiner i vardagsrummet och det blev jätte fint, jag är riktigt nöjd med dom faktiskt även om dom är lite korta. Så skurade jag fönster också för det behövdes i vardagsrummet så då tänkte jag att då kan jag lika gärna ta dom andra också när jag ändå håller på, vi upptäckte att fönstrena inte var lika rena som dom såg ut en dag när solen låg på. Nu är det bara bädda rent i sängen kvar så är all jul undanstädad, har nämligen påslakan som är röda med vita stjärnor på och det är ju lite för juligt för att man ska kunna vänta in våren med. Vad jag längtar tills det blir vår kände jag nu, med alla dofter och knoppar som kommer, värmen som börjar kännas mer så man kan sitta ute på balkongen i solen och känna värmen sprida sig.

Vi provade angelsounden igår igen för vi tänkte att vi skulle spela in hjärtlj
udet men så hittade vi inte den lilla krabaten. Det är inte så himla lätt alla gånger att hitta eftersom att jag hör mig själv också i den, så alla magljud hörs och det kan ju överrösta bebisen. Så då blev jag lite nervös för att vi inte hörde något, har fortfarande inte känt av bebisen heller så då blir man ju lite paranoid över det också. Så nu går jag bara och väntar på att det ska bli den 15:e så vi får se bebisen igen och se så att allt står rätt till där inne. Tänkte att jag kan ju lägga upp bilden från förra ultraljudet här så ni får se det lilla livet, vet inte riktigt vilken vecka det är eftersom att jag inte var i den veckan vi trodde men barnmorskan sa att jag förmodligen var i v.14.

Förhoppningsvis så kan vi komma iväg nästa helg och hämta barnvagnen också så man kan få känna lite på den, så ska vi försöka att plocka undan lite i rummet som vi tänkt ha som barnkammare sen. Är inte så mycket som ska göras men det blir ju aldrig av för man glömmer bort sig och hittar på annat som är roligare att göra istället för att ta tag i det. Har en massa papper som ska sättas in i pärmar också som jag inte gjort än och skulle ha gjort för ett x antal veckor sen. Kanske ska ta och göra lite sen när jag skrivit klart här för Sonny sitter ändå och spelar Zelda på datorn och jag sitter i sovrummet som sällskap så kan jag ju lika gärna göra något nyttigt. Så får det bli sen eller nu för jag har inte så mycket mer att skriva nu och bilden har jag ju fått med så det får nog vara slut här.

Tills vi möts igen//Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar