måndag 2 februari 2009

Pannkakor

Idag lös solen och vi har faktiskt suttit ute på balkongen i solen och fikat, kändes lite vårigt fast att det var minusgrader. Vi har varit till polisen idag också för mitt leg har gått ut så jag behöver fixa mig ett nytt, då visar det sig att dom inte gör det här i Skara utan jag får åka till Lidköping eller Skövde för att göra mig ett nytt så vi ska ta en tur imorgon och ordna det. Vi har städat lägenheten idag och passade på att frosta av frysen eftersom att det var så kallt ute, så nu är den avfrostad och fin. Jag städade i badrummet och Sonny sprang iväg till arbetsförmedlingen får att få sina papper påskrivna så hör jag hur det rasslar till ute i köket och ska gå och kolla, trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen när jag kommer in i köket och hör det igen och de visade sig att det var isen i frysen som smälte och lossnade så det lät.

Nu har vi äntligen hämtat våran vagn, känns så skönt att äntligen ha det klart så man slipper att tänka på att vi måste åka och hämta den. Det var ett riktigt bra köp för den är jätte fin och jätte smidig, lätt att byta från sitt- till liggdel och enkelt att fälla ihop också så vi är hel nöjda! Det finns bilder på den på Sonnys bilddagbok om ni vill se(bocken86), det kanske inte är världens bästa bilder men man ser hur vagnen ser ut och det är ju de som är huvudsaken. Det sparkar och har sig i magen och det är roligt att känna sparkarna så man vet att det mås bra där inne, det är så kul när Sonny känner sparkarna också för han kollar på mig varje gång han tror att han känner så får jag bekräfta att det är en spark. Det känns lite läskigt dock när bebisen snurrar runt där inne för det är som om någon trycker på kissblåsan från insidan, lite knepigt att förklara men det känns konstigt i allafall. Nästa vecka är det dags för mvc igen, var ju ett tag nu sen sist men nu kommer det att bli tätare mellan gångerna eftersom att man börjar komma upp i veckor nu. Är i v.20 nu så det är halvtid för graviditeten så nu är det bara att vänta i lika många veckor till innan man äntligen får hålla i det lilla livet, se hur allt blir sen när den lille kommer ut.

Idag blir det ugnspannkaka till middag här hemma, har massor med mjölk som går ut imorgon så det fick bli pannkaka så att man slipper hälla ut nästan 1,5liter mjölk. Har märkt att jag börjat tänka på ett helt annat sätt nu sen jag blev gravid, som om jag har mognat på något vis. Var till och med en kompis som påpekade det förut när vi disskuterade något så sa han att jag blivit väldigt mogen och om jag märkt det själv sen jag blev gravid, men det är väl bara bra att man mognar till lite nu när man får ett liv att ansvara för som inte är ens eget. Det ska nog gå bra sen när dagen väl kommer då man sitter där med bebisen i famnen.

Nu blir det lite nagelvård tror jag allt. // Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar