onsdag 4 februari 2009

Sparkar och insektsnät

Kom på igår att vi varken har regnskydd eller insektsnät till barnvagnen så det får inhandlas sen, har hittat jätte söta insektsnät med figurer på så blir det en liten tös vill jag att hon har ett insektsnät med nyckelpigor på. Eftersom att bebisen kommer i början av sommaren så är det ju ett måste att ha ett insektsnät känner jag, vill ju inte att stackarn ska bli attackerad av massa äckliga småkryp heller. Sen är det ju alltid bra att ha ett regnskydd också så att inte vagnen blir förstörd om man går ute i regnet med den och så att inte bebisen blir alldeles genomvåt och drar på sig någon förkylning. Ett litet gulligt parasoll kanske är värt att ha till vagnen också eftersom att det är sommar, vi ska väl vänta på att barnet kommer först så man ser lite mer vad man behöver kanske men ett insektsnät och ett regnskydd ska jag inhandla innan.

Vi kan ju känna sparkarna utanpå magen nu och dom är ganska rejäla nu så tänkte jag om man kanske kan se dom nu också, det kan man! Det var så roligt att faktiskt få se första sparken nu också men det ser lite mysko ut när man ser något från insidan bukta ut. Vi har ju redan sett bebisen ibland när den ligger och trycker mot utsidan så ser man en liten knöl på magen och känner man försiktigt så är det alldeles hårt. Då brukar jag klappa lite extra och säga: hej bebisen.

Fick köpt ett par mammabyxor igår också och det var ju inte en dag försent, äntligen har jag lite fler byxor att välja mellan. Eller ja nu har jag två par jeansaktiga och ett par mjukisbyxor jag använder, har ett par svarta byxor också som jag kan använda om jag har en längre tröja för jag kan inte knäppa dom så jag använder toffsar istället så att dom håller ihop. Tänkte jag skulle kolla på tradera efter lite fler byxor nu när jag vet vilken storlek jag har och kan växa med magen i utan att dom ser förstora ut nu. Det är inte så kul att gå runt i mjukisbyxor hela dagarna varje dag för att man inte kan ha andra byxor, man kan aldrig känna sig lite fin då utan det känns mer som om man åker direkt från landet när man är inne i stan i mjukisbyxor. Vet inte varför men sen jag blev gravid och började få mer mage så har jag velat känna mig mer fin, sminkar mig mer och tar hand om mina naglar mer så jag känner mig lite mer kvinnlig och det är ju inte så lätt när man inte kan ha så fina kläder längre.

Nu ska jag kolla klart på top model och sen göra mig iordning för att åka till Trollhättan och möta Sonny, har så svårt för att sova ensam här hemma så jag åker dit idag när han ska repa och har sällskap av hans mamma istället för att sitta här ensam.

Ha det bra tills nästa gång jag skriver.//Emelie

1 kommentar:

  1. ursäkta men lägg dig förfan inte i det här. har ingenting med dig att göra! du av någon kan inte ens tänka dig in i situationen och tro för fan inte att du kan det heller! /S

    SvaraRadera