onsdag 11 februari 2009

MVC och kärleksdans

Var till MVC idag för ett återbesök, kollade järnvärde och lyssnade på bebisens hjärtljud. Hjärtat låg mellan 148-152 slag/min och det gick fort för henne att hitta bebisen också, hon började med att förklara att man kanske inte hittar hjärtljudet eftersom att det var lite tidigt så vi inte skulle bli oroliga men så hittade hon det på en gång. Vi har en ganska duktig bebis när det gäller undersökningar det är bara ultraljudet som den inte riktigt vill vara med på i början men sen så går det hur fint som helst. Jag hade lite lågt järnvärde så hon tyckte att jag skulle gå och köpa mig järntabletter och börja äta så jag får upp mitt värde lite, jag låg på 98-104 och sist vi var där låg jag på 132 så de hade gått ner ganska mycket så det är konstigt att jag inte känt av något. Nästa gång vi ska dit så ska vi boka in resten av "mötena" för graviditeten och börja mäta magen, skulle ju egentligen ha börjat med det idag eftersom att vi trodde från början att jag var i v.25 men ultraljudet visade att jag var en månad senare. Så jag har en månad på mig att försöka få upp järnvärdet innan vi ska kolla det igen, det är lite terapi för Sonny att gå till barnmorskan också för han har lite sjukhus och nålskräck så då bearbetar han det lite när han ser mig stickas och inte reagera.

Martin är här på besök också fast imorgon så åker han till Sara när vi åker till mamma och pappa, bussen går ju till Västerås så han byter bara där till tåg till Sara. Han har varit här sen i fredags eftersom att Kate hade inflyttningsfest i helgen och istället för att åka hem med Peter och Sofie så stannade han längre. Ikväll blir det kåren med Kate och det är alla hjärtansdag-tema delvis därför Martin stannade lite längre också, så ikväll blir det massor med kärlek på kåren. Lite synd att Sonny inte kunde följa med bara han har rep ikväll och han har varit borta några gånger nu så han kunde tyvärr inte följa med, det får bli en annan gång helt enkelt.

Vi ha de spelkväll här igår med mig, Sonny, Petter, Kate och Martin, det var jätte trevligt men mot slutet så började nog alla bli lite trötta så då blev det lite segt ett tag men i den stora helheten så var det uppskattat. Vi åt potatis och purjolökssoppa igår också, det var ett tag sen så det var jätte gott att äta det igen. Martin har blivit vegetarian igen så det blir ju vegetariska allternativ här hemma nu när han är här och potatis och purjolökssoppa är ju vegetariskt och gott och uppskattas av alla som tycker om det. När vi hade varit och handlat till maten så gick jag och Martin och funderade på hur man kunde göra måltiden mer komplett och för det icke vegetariska allternativet kan man ju tillsätta något kött som man skär ner i små tärningar och för det vegetariska allternativet så kan man nog tillsätta kidneybönor. Det lät i allafall som ett bra allternativ så jag ska nog testa att ha i kidneybönor någon gång för att se om det blir ätligt eller inte.

Det snöar och är kallt här nere i Skara, längtar efter våren nu.// Emelie

1 kommentar:

  1. h hej..
    ja dem säger ju om slagen ligger över 140 ärdet en flicka!! vi e säkra på att det blir en flicka till. funderar på att kolla könet vid ul i mars men får se..
    ha d gott ..//pernilla
    lifeaspernilla.blogg.se

    SvaraRadera