måndag 16 februari 2009

Tankar på framtiden

Sitter här ensam hemma för att Sonny är i Trollhättan och repar, funderade på om jag skulle ta mig dit ett tag men kom på det försent så jag stannar hemma. Han sa att han skulle försöka komma hem tidigt imorgon så det är egentligen inte många timmar jag är ensam ändå, måste ju kunna vara ifrån varandra lite också så att man inte tröttnar på varandra. Så satt jag här och funderade lite på allt med föräldrapenning och gjorde en uträkning på internet och upptäckte att om Sonny inte hinner få jobb innan bebisen kommer så blir det tajt, då måste vi få bidrag från någon annan stans om vi ska fixa det här. Då börjar man ju självklart tänka på om vi har gjort rätt som behåller barnet eller om vi skulle ha väntat tills vi båda hade jobb istället, självklart så kommer man ju framtill att man inte ångrar något och längtar efter barnet men samtidigt så vill man ju ge den en så bra miljö som möjligt. Visst vi har egen lägenhet och så men jag tror tyvärr att vi får ta och gå till soc snart om inte Sonny hittar jobb så vi kanske kan få lite mer att röra oss med, känns så jobbigt det här med ekonomi men vad ska man göra? Jobben växer ju inte direkt på träd nu när alla varslar och har sig, vi får helt enkelt hålla tummarna för att Sonny hittar något snart så att det blir lite bättre ekonomiskt.

Har börjat märka att bebisen ligger väldigt långt ner i mitt bäcken, det är ganska obehagligt ibland eftersom att det trycker ofta på kissblåsan inifrån. Så jag funderar på om det är vanligt att bebisen kan ligga så långt ner eller hur det är, ibland kan jag få riktigt ont i svanskotan också så jag knappt kan sitta ordentligt utan nästan måste sittligga. Funderar på att ringa min bm och fråga henne om de här eftersom att hon kan ge bäst svar på den frågan förmodligen, sen kom jag på att det är förmodligen därför min mage är lite mindre än andras magar som är i samma vecka eller så är det bara för att jag är/var ganska liten i kroppen redan innan graviditeten.

Vi var ju upp till mina föräldrar i helgen eftersom att Ida fylde år i söndags och då fick jag en bola! Den var jätte fin och jag hade faktiskt kollat på en exakt likadan och fundera
t på att köpa den så får jag den istället. För er som inte vet vad en bola är så kan jag berätta att det är ett smycke som är som en kula med en plinga i, den ska hänga vid magen så att bebisen hör plingandet och känner igen det sen när den kommer ut och den ska tydligen verka lugnande för bebisen i magen och sen utanför också. Jag känner mig lite som en katt med den faktiskt eftersom att det plingar om mig när jag går men det är lite kul också, sen att den är jätte fin och inte bara för mig utan även för bebisen gör den ju bara bättre. Lägger in en bild på den så ni ser hur fin den är!

Tack så jätte mycket för den fina bolan!! Pussokram Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar