söndag 22 februari 2009

Kolbäck och snö

Åkte hem till mamma och pappa igår för att jag ska gå på Håkan idag med mamma och Ida, så jag satte mig på bussen igår och åkte upp hit ensam till all snö. Sonny är i Trollhättan och roar sig eftersom att jag bara åkte upp en snabbis, det blev så snabbt bestämt att vi skulle på Håkan så det är därför det blev såhär. Så igår när jag åkte så snöade det nästan hela vägen upp och det snöar fortfarande här fast nu har det lugnat ner sig lite, det är väldigt mycket snö på backen i allafall och jag längtar till våren och värmen. Börjar ju växa ur jackan nu så jag vill att våren kommer snart så jag kan börja använda vårjacka och en tröja under så jag slipper stänga jackan. Hoppas att våren kommer snart, om inte tidigare så i allafall till min födelsedag kan det väl få vara lite vår och ingen snö.

Jag satt och funderade lite på bussen igår när jag åkte, finns ju inte så mycket att göra på en buss när man åker själv mer än att lyssna på musik och tänka men det var i allafall mysiga tankar. Tänkte på hur mycket jag uppskattar alla vänner jag har och att man kanske inte visar det tillräckligt ofta men jag hoppas att ni vet ändå hur mycket jag tycker om er och uppskattar att ni finns. Sen funderade jag på Sonny och mig och bebisen som kommer snart för det är verkligen snart! Jag har "bara" 17veckor kvar nu till beräknad förlossning, har det gått så fort som det gjort hitills så sitter vi snart där med en liten bebis i armarna. Har fortfarande inte riktigt förstått att jag faktiskt ska bli mamma snart, det enda som gör att jag blir påmind om att jag är gravid är ju att magen växer och att den lille/lilla sparkar där inne. Det är verkligen overkligt att vi ska ha barn och då har vi ändå köpt en barnvagn som står och väntar på bebisen redan samt lite kläder och ändå är det inte verkligt. Bara för det så snurrar bebisen runt där inne för att påminna om att den faktiskt finns.

Ska snart ta mig ner och duscha så att man har det gjort innan vi ska iväg, jag gissar på att mamma och Ida också ska duscha så det är lika bra att få det gjort innan allihopa ska stå och trängas om att få duscha. Sen kanske det blir lite film och en kopp te men vi får se hur det blir med det, jag ska försöka leta rätt på tunboshowen filmen också för Sonny ville se den så jag tänkte att jag skulle försöka leta rätt på den och ta med den hem när jag åker.

Nej nu blir det en dusch så man känner sig lite fräschare.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar