onsdag 25 februari 2009

Huvudvärk och drömmar

Sitter här i köket med huvudvärk som inte vill släppa, som tur är så känns den inte så mycket utan det är en mild värk så man i allafall kan röra sig utan att det spränger i huvudet. Jag är ensam hemma också för övrigt, Sonny är som vanligt på onsdagar i Trollhättan för att repa ikväll och eftersom att jag har huvudvärk så orkade jag inte sitta på en buss och åka med idag så jag ska ta mig till Trollhättan imorgon istället. Sen blir vi nog där hela helgen vad det ser ut som nu i allafall, på lördag ska vi umgås med hans mormor och hennes gubbe sen på fredag skulle vi åka en sväng till Uddevalla och kolla och Sonny ska söka lite jobb. Lite tråkigt bara att vara ifrån varandra igen nu efter att jag varit uppe hos mina föräldrar över helgen och så hade vi en kväll tillsammans igår och så idag är vi på varsitt håll igen, visst det är nyttigt med avstånd också men det är tråkigt ändå. Så när jag satt i soffan efter att Sonny hade åkt så fick jag ett sötsug och ställde mig och gjorde drömmar, därav sitter jag i köket och håller koll på ugnen så att dom inte blir svarta. Skulle ha provat att göra choklad drömmar också men det fanns inte tillräckligt med smör hemma så jag tar det en annan dag istället, nu luktar det så där härligt av ammoniak från kakorna... Låter jätte bra att man äter kakor som luktar ammoniak när dom gräddas i ugnen, som tur är så är det bara en liten stund och strax efter att det luktat så är dom klara typ.

Sonny lekte med bebisen idag för första gången, vi låg i sängen och pratade lite efter frukost och stök för jag kände att jag behövde vila mitt huvud lite så låg vi där och pratade och så började bebisen öva kickboxning. Så när bebisen sparkade så tryckte Sonny lite lätt tillbaka och så sparkade den tillbaka, det var roligt att se för dom höll på ganska länge med sin lek så då känns det lite mer som att hon/han är medveten om att det är fler än jag utanför magen. Det är föresten 121dagar kvar till beräknad förlossning nu så det närmar sig och går det lika fort som det har gått så går vi snart med barnvagn, känns pirrigt och läskigt samtidigt och jag vet inte men jag tror att jag börjar bli lite nervös inför förlossningen faktiskt. Ska nog börja hårdläsa lite böcker så jag känner mig lite mer förberedd än vad jag gör idag, vill läsa lite om olika smärtlindringar också så man vet vad man vill ha om det skulle bli fråga om det sen när det är dags. Jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag faktiskt ska bli mamma, det är svårt att ta in än så länge.

Nu ska jag "byta" på ugnen sen blir det nog lite mer tv.//Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar