måndag 2 mars 2009

Funderingar och snöfall

Ja idag kom det mer snö, när det äntligen började bli torrt på backen så kommer det mer snö och förstör. Hade ju börjat få förhoppningar om våren med allt fint väder och så kommer det ner snö, man får väl glädja sig åt att det var slask som kom ner för då ligger det ju inte så länge och så får vi hoppas på att det inte kommer något mer efter att det försvunnit. Det ska ju bli vår nu, det får inte vara någon snö när jag fyller år!

När vi satt på bussen igår och och tänkte på att det skulle komma snö och att jag fyller snart så kom jag på det att när jag fyller år så är det 3månader kvar till förlossning. Det är läskigt nära nu och det går väldigt fort, känns ibland som att vi inte kommer hinna med allt innan bebisen kommer. Vill så gärna att Sonny får ett jobb innan bebisen kommer ut så att vi har lite mer pengar, det är riktigt jävla jobbigt nu med pengar. Jag har snart inga kläder jag kan använda utan att magen hänger utanför och jag har inte råd att köpa nya heller så det är lite surt just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att det inte ska vara så, vi har inga direkta utgifter mer än hyra men det känns väl så när man inte har så stor inkomst heller. Jag önskar att vi hade jobb och bra inkomst, jag vet inte riktigt vad jag ska göra längre. Sonny försöker ju verkligen med allt han sitter och söker jobb nästan varje dag men ändå så får han inget, vad är det som är fel? Visst det är mycke varslande nu men någon måste ju vilja ha in mer folk, det är ju snart sommar och dags för sommararbetare eller blir det inget sånt heller i år bara för att det varslas? Varför skulle allt det här hända i år när vi ska ha barn för? Får väl gå till soc snart så att man får inte lite mer pengar än vad vi har nu. Vi flyttar ju i allafall snart till en billigare lägenhet så då hoppas jag att kostnaderna kommer att minska så att det märks.

Orkar inte skriva något mer nu, det blev för känsligt för lilla mig.//Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar