tisdag 17 mars 2009

Fint väder och nörderier

Det är jätte fint väder ute så jag ska snart gå ut på balkongen och sätta mig en stund i solen, hade tänkt att jag skulle gå bort till McDonalds och lämna tillbaka kläderna nu men det är snart lunchrusing så det är ingen idé. Tänkte jag skulle gå iväg vid två istället så jag blir av med kläderna någon gång och slipper tänka på att jag måste ta mig dit, sen har jag ju skor där också som jag måste hämta. Då får jag mig en liten promenad också så kan jag känna mig lite nöjd över det också, jag är så dålig på att röra på mig numera och man får ju lite dåligt samvete för det men jag ska försöka att bättra mig. Igår varvade jag också Sonny kung-fu panda, vet inte vilken våran exakta playtime är men de är inte mycket för det var ganska enkelt spel att varva. Så jag funderar på om man kanske ska ta en svårighetsgrad svårare och varva det igen sen men vi får se, har andra spel som ska varvas också. Hade tänkt att jag skulle sätta mig och spela lite idag men eftersom att det är så fint väder så blir det inget spelande, jag får passa på att njuta av solen nu när den är framme för det ska tydligen bli sämre väder sen igen. Varför kan inte våren bara komma och vara kvar så man får njuta mer av solen, visst jag säger inget om att det regnar men snöar de så blir man ju lite less.

Har kollat lite på tyg och försökt kolla upp vad vadd kan kosta till ett spjälsängsskydd för jag vill verkligen sy ett eget, det finns roliga och söta att köpa men då är dom ju oftast så svinigt dyra så en familj med dålig ekonomi bara kan drömma om dom. Jag och Sonny är ju faktiskt en "egen" liten familj nu, har inte tänkt på det innan utan kom på det nu att vi faktiskt är det. Känns lite konstigt att säga faktiskt för det känns inte som om vi ska bli någon familj, det lät lite konstigt men jag menar att det inte känns som om vi ska bli föräldrar det är läskigt och spännande på samma gång. Läskigt för att man inte riktigt vet vad som kommer och spännande för att man ska bli föräldrar till en liten bebis och se hur vi klarar av det, tror att vi kommer klara av det fint även om det kanske är lite svårt i början så tror jag att man hittar sin roll ganska snabbt.

Jag funderar ju ganska mycket på ekonomin nu också och hittills har det nog mest varit negativa tankar och man har känt sig lite deppig pga dom men nu har jag börjat tänka lite längre på hur mycket vi kommer spara när vi flyttar. Vi får en hyra som är 500kr billigare, vi kan köpa busskort som kostar 300kr istället för 640kr och på dom kan vi åka mellan Trollhättan och Vänersborg hur mycket vi vill i en månad så på bara hyra och busskort så kommer vi skara in 1140kr varje månad! Så det känns faktiskt inte lika tungt längre när man tänker över ekonomin men visst kommer det bli tufft när bebisen kommer men då ska vi försöka få bostadsbidrag och hålla tummarna för att vi får runt 1000lappen så kommer vi nog att klara oss på det vi har idag. Självklart så slutar ju inte Sonny att leta jobb bara för att vi kommit fram till det här men skulle han inte hinna få något jobb så kommer vi nog att klara oss, håller givetvis tummarna för att han får jobb!

Ut i solen och njut ni som har den! //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar