måndag 16 mars 2009

Ultraljud och försäkring

Vi är helt enkelt för nyfikna både jag och Sonny så nu har jag ringt och beställt tid för könsultraljud, nej ni kommer inte att få veta förräns bebisen kommer ut! Det blir min och Sonnys lilla hemlighet tills barnet väljer att komma ut och visa sig så det är ingen idé att ni frågar eller tjatar för ni får inget veta. Så vi ska åka till Göteborg ett visst datum och då få se vad det är för en liten krabat där inne, ska bli kul och spännande faktiskt.

Ringde och ändrade förlossningsdatum på min väntabarn försäkring också, hade det gamla datumet 1/6 så det stämde ju inte riktigt eftersom att vårat nya är 26/6. Det är ju bra att vara rätt försäkrad nu eftersom att försäkringen gäller både för mig och barnet, barnet är försäkrat tills att den är 6månader gammal och då får man teckna en ny försäkring. Det är ju ett tag kvar tills dess så de behöver vi ju inte riktigt tänka på nu utan nu tänker vi på att jag och bebisen är rätt försäkrade under graviditeten, så nu tror jag att jag har ringt klart för idag för jag kan inte komma på något direkt nu som jag skulle ringt idag. Eller jo jag skulle ringt våran kvartersvärd på nya området om vi kan få nycklarna helgen innan 1maj men hon har bara telefontid mellan 8-10 så jag missade ju tyvärr det, får ta det imorgon istället.

Jag ska gå ner till ica idag också och hämta en lapp för annonser, dom har egna lappar och sätter man upp en hemmagjord så tar dom ner den ganska snart så det är lika bra att göra som dom vill. Tänkte att jag skulle sätta upp ormen på annons och sen ska vi försöka sälja soffan och Sonnys tv för vi har inte plats för hans tv i nya lägenheten och sen ska vi kolla på ny soffa för jag sitter inge bra i den här längre tyvärr.

Ska dammsuga och städa lite i badrummet nu. //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar