fredag 27 mars 2009

Göteborg och magsjuka

I tisdags var vi iväg och fick se våran lilla ängel igen och nu vet vi vad det är för kön vi väntar också, det var kul att få se det lilla livet igen för det var ju ett tag sen vi var på senaste ultraljudet. Nu hade bebisen blivit så stor så nu fick han/hon inte plats på bilden utan barnmorskan kollade en liten bit i taget, allt såg jätte bra ut och de är en riktig liten akrobat där inne. När vi gick därifrån i någon form av lyckorus båda två över att ha fått se bebisen igen och veta att allt står rätt till och nu även få veta vilket kön så firade vi det med att gå och köpa strumpor i "rätt" färg till bebben. Man vill ju inget hellre än att berätta för hela världen men vi tänkte att det blir roligare om alla andra får vänta tills bebisen kommer, nu känns det lite mer som om bebisen fått en personlighet man kan knyta ann till för nu kan vi ju tilltala magen med namnet vi valt.

Vi skulle ha åkt till Skåne i helgen och hälsat på farmor men Sonny blev typ magsjuk igår så vi sa att vi inte kan följa med, visste ju inte om han var magsjuk eller inte och då är det dumt att chansa och åka med. Även om jag inte känner av något så kan jag ju smitta alla andra så vi stannade hemma och jag försöker att kurera Sonny så gott det går, idag mår han bättre och kan äta så jag tror inte att det var någon riktig magsjuka men det är bra att han blir bättre. Hoppas bara att jag slipper få de han nu haft om det smittar för jag orkar då inte må dåligt nu när jag börjat känna av sammandragningar och så, det räcker med de tycker jag allt. Så idag tar vi det lugnt och Sonny försöker att äta lite smått då och då så han vänjer magen vid mat igen, dumt att stressa på magen för då blir man aldrig bra.

Snart flyttar vi också, de är ca en månad kvar och jag hoppas verkligen att vi kommer att märka av att vi kommer ha mer pengar över för som det är nu så är de inte roligt. Får nästan vrida och vända på varenda krona varje månad och inte kan jag spara något heller, de enda jag sparar är 100kr till bebisen varje månad och dom pengarna är jag stenhård med att inte röra. Så jag hoppas att det kommer märkas att vi har pengar över och att jag kan få låta mina sparpengar sitta kvar på kontot så man kan ha det till annat sen, vi får hålla tummarna.

Ska kolla på när Sonny blir arg över ett spel nu. //Emelie

2 kommentarer:

  1. Hej hej tjejen!
    Ja visst hon är/var så söt. Så UL gick bra? allt stod rätt till?? skönt och höra. och hoppas namnet passar =)..
    Vrida och vända på varenda krona läer jag, samma här, men nu börjar vi bli färdiga så då kanske vi kan få lite pengar öve om vi har tur=) hoppas det, för vi trivs ändå ganska bra där vi bor, sklägga om lånen med på bostaden så vi får billigare där med. Aja, hur känns allt nu då?? flytta och bebis och allt? krampernilla

    SvaraRadera
  2. ja det är spännande med magen =)..
    odu har ju inte ¨å långt kvr, vilket inneär att ja närmar mig =) men just nu önskar jag bara skolan ska vara slut, det tar liksom aldrig slu. jisses. vet inte hur man ska lyckas men försöker för fullt. hur går allt annars h,vad har ni kvar att skaffa?? kram

    SvaraRadera