måndag 9 mars 2009

Hemfärd och sliten

Idag ska vi åka hem till Skara igen efter en helg hos mina föräldrar, de har varit en bra och trevlig helg med mycket skratt. Vi var på Metallica i lördags och det var riktigt mäktigt, när dom kom in på scen så reste sig alla i hela globen upp för att hylla dom. Sån fruktansvärt mäktig syn och sen startar dom med en lasershow som var riktigt häftig, helt klart en lyckad kväll även om jag tyckte lite synd om mamma som fick svindel för att vi satt ganska högt. Så igår kollade vi på wipe-out här och det var nog bland det roligaste jag sett på länge! Fast roligast var nog början när dom hade första utslagningstävlingarna, vad vi skrattade allihopa! Trodde nästan att pappa skulle behöva syrgas ett tag där för att han skrattade så mycket, bebisen fick en riktig åktur där inne när jag skrattade. Jag skrattade så mycket så jag fick ont i axeln! Så det blir till att se det nästa vecka igen, för er som inte vet när de är så är det på söndagar kl20:00 på femman.

Jag gick in i v.25 i lördags, det går så himla fort nu så man hinner knappt med att fatta vad som händer. På onsdag är det dags för barnmorskan igen och då får vi se om mitt blodvärde har blivit bättre sen vi var där sist, hade ju för lite järn i blodet sist så jag har ätit läskiga järntabletter nu. Det är såna här kapslar som smälter så fort dom kommer i kontakt med fukt, så dom fastnar ju nästan på tungan när man ska svälja dom men jag börjar lära mig nu hur jag ska göra för att svälja ner dom på lättaste sättet. Så min frukost börjar med att svälja tre tabletter helst med ett glas apelsin juice så att kroppen lättare ska ta upp järnet och sen får jag sätta mig och äta riktig frukost som avslutas med ett glas c-vitamin. Jag har faktiskt känt mig lite piggare sen jag började med järntabletterna så jag tror nog att jag har förbättrat mitt värde lite i allafall så det inte är helt oförändrat.

Har beställt ett par nya mammabyxor också för pappa hade fått erbjudande från sidan dom köpte min bola så det var ett bra pris på dom, sen hade dom en jätte söt bodysuit och en body till billigt pris som mamma ville beställa också men då fanns den bara i rosa kvar så det kändes ju lite onödigt att beställa den då utifall att jag väntar en pojke. Rosa är ju inte direkt en neutralfärg så det blev bara ett par mammabyxor istället, jag upptäckte när jag la fram alla barnkläder vi redan köpt att dom är väldigt mörka så jag vill börja köpa lite ljusare färger nu så att bebisens garderob inte känns så deppig.

Jag vill flytta nu! Jag vill få iordning i den nya lägenheten så att man slipper tänka på det något mer, sen har vi så mycket planer och idéer på hur vi vill ha det så jag vill flytta nu och se om det blir lika bra i verkligheten som i mitt huvud. Sen vill jag ha hem bebisens säng så man kan bädda den och gå och kika på den ibland och faktiskt inse att snart kommer det ligga en liten krabat där i. Jag kan fortfarande få lyckorus när jag tänker på att jag faktiskt ska bli mamma och ganska snart också, det har fortfarande inte gått in riktigt även om det inte går att missa magen längre eller sparkarna som kommer där inifrån för den delen.

Till sist vill jag ägna en liten del till alla mina fina vänner som jag inte ser så ofta längre, måste bli bättre på att hålla kontakten och faktiskt träffa er lite ibland! Saknar er massor ju, speciellt Katen och Martin. Kate är ju lite lättare att träffa eftersom att vi faktiskt bor i samma stad men sen är det lite svårare att träffa Martin eftersom att han bor borta i Stockholm. Som tur var så finns ju internet och telefon!

Nu får det vara färdigskrivet för idag annars blir det nog bara strunt skrivet.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar