tisdag 17 februari 2009

Tittut!

Har funderat mycket på kön senaste tiden, vill veta men samtidigt så vill jag vänta till förlossningen men det skulle ju vara kul att veta nu också. Bara jag och Sonny som får veta nu om vi skulle kolla upp könet på det lilla livet, alla andra får vänta och se istället men vi vet. Det är så svårt att bestämma sig! Man är så fruktansvärt nyfiken och vill veta vad det är för en liten filur där inne, känns lite som att barnet får en egen personlighet om man tittar könet för då kan ju bebisen få sitt namn redan nu så man kan knyta band till det också. Det är klart att banden knyts även om man inte kollar könet men ja, jag hoppas att ni förstår något av det här inlägget för jag upptäckte att det blev ganska konstigt nu. Det kostar att kolla upp könet och jag har hittat ett ställe i Göteborg som vi vet vart det ligger också som gör könsultraljud från v.27 och dom tar 500kr för att göra det, jag är ju bara i v.22 så vi har ju ett tag på oss att bestämma oss om vi vill eller inte. Sen kanske man ska ringa och beställa tid ganska snart så att det inte blir försent så man lika gärna kan vänta till förlossningen istället, vet ju inte om det är någon väntetid för att göra ultraljudet. Skulle det nu bli aktuellt med att göra ett könsultraljud så går jag in i v.27 lagom tills jag fyller år så det skulle ju vara en väldigt fin present(blink,blink till Sonny). Nej det blir nog till att fundera lite till och kanske prata lite mer om det och se vad vi kommer fram till, om vi inte kan komma överens eller komma fram till vad vi vill göra så blir det nog inte av för det känns som om det är bättre att vänta då än att göra något man kanske ångrar sen när man gjort det.

Klurigt med graviditet och vad man vill.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar