måndag 29 december 2008

Hemma igen

Så då var vi hemma igen efter alla julbestyr uppe hos mina föräldrar, lite skönt får man ju säga att det är att vara hemma igen även om det har varit en väldigt trevlig vecka. Ultraljudet gick bra men det visade sig att jag inte alls var i v.18 utan bara i v.15 så vi ska tillbaka och göra ännu ett ultraljud den 15 januari för att få ett mer exakt datum för förlossningen. Det var en otrolig känsla att få se det lilla livet sprattla omkring där inne, kunde inte sluta le och så började jag skratta också så det blev lite guppigt där ett tag men sen gick det bra. Sonny sa att han fälde en liten tår när han fick se barnet, de är svårt att beskriva men kul och underbart var det att få se att det faktiskt var ett barn där inne och att det mådde bra. Så nu är det bara att vänta till den 15 januari innan vi får se bebisen igen och veta mer exakt om var i graviditeten jag är och få veta mer exakt tid för förlossningsdatum. Du kanske får en fin födelsedagspresent mamma!

Julen var som sagt mycket trevlig och mysig, skönt att åka upp och träffa hela familjen igen. Det blir ju inte så ofta numera eftersom att jag bor här nere i Skara och sen nu när jag jobbar också så blir det inte så mycket åkande tyvärr. Det blir väl kanske lite mer sen när Sonny fått körkort för då är det ju lite lättare att ta sig upp och ner än om man måste boka tåg och buss. Fick många fina klappar också, fick bland annat en jätte fin bok av farmor som handlar om barnets utveckling dom första två åren. Det var jätte intressant text och många fina bilder i den så den tackar jag stort för farmor! Sen fick jag den efter längtade strykbrädan av mor och far också så nu kan jag stryka ordentlig istället för att lägga en handduk på bordet blir ju lite lågt och obekvämt för ryggen att stå så en längre tid så det blir oftast bara arbetsskjortan som blir struken här hemma. Jag fick ett vetebälte också som jag önskade mig, har inte provat det än men jag kommer nog ha stor nytta och glädje av de framöver.

Nu ska det bli lite mat och tv så jag skriver nog mer imorgon istället.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar