söndag 21 december 2008

Fjärde advent

I helgen har vi varit i Trollhättan för igår så tänkte vi att vi skulle åka ner till Göteborg och titta efter dom sista julklapparna och så passade vi på att gå på julmarknaden på Liseberg också. Det var jätte fint på Liseberg, massor med lampor överallt och jätte mysigt så de var en bra idé att åka dit. Köpte inget på Liseberg bara men jag hade tänkt att jag skulle hitta någon som sålde egengjord senap och köpa till pappa men jag hittade tyvärr ingen så vi tittade bara.

Så nu har jag köpt Idas julklapp också och den blev bra till slut när jag kom på vad jag äntligen skulle köpa, hoppas bara att hon tycker att den är lika bra. Funderar bara på vad jag ska göra med farmors julklapp om jag ska skicka den med posten eller hur jag ska göra för att hon ska få den, tror att det lutar mot att jag skickar den dock. Så nu är jag klar förutom en liten grej kvar till Tobbe men jag vet vad jag ska köpa så jag ska bara få tag i det också innan julafton, Sonny skulle kolla imorgon efter de när han är i Trollhättan. Sen på tisdag bär det av upp mot Västerås för att fira julen hemma hos mina föräldrar, ska bli så skönt att få komma hem ett tag och mysa över jul.

På tisdag är det ultraljud också, är lite nervös faktiskt för att bebisen kanske inte mår bra eller liknande men det är som Kate sa att dom flesta barn föds ju friska så det är bara att hålla tummar och tår för att det är så. Det bästa är att jag jobbar hela dagen imorgon så jag kan inte gå runt hemma och tänka på hur det kommer gå på ultraljudet utan jag kommer att vara upptagen med arbetet istället, förhoppningsvis i allafall. Sen ska jag bara ringa och bestämma tid med Schött om när vi ska hämta barnvagnen, för mig passar den 3:e januari bäst för jag jobbar dom andra dagarna så jag hoppas att det passar för honom också.

Skriver mer imorgon igen// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar