tisdag 16 december 2008

Sjuk och eländig

Vaknade upp igår morse av att jag var förkyld! Inte roligt alls eftersom att jag jobbar nästan hela veckan nu och jag känner att jag varit borta så mycket nu så jag vill inte vara borta mer nu. Behöver ju pengarna till bebisen sen och nu också så att vi kan köpa alla grejer som behövs innan bebisen kommer.Jag sover jätte dåligt på nätterna, vet inte om det är för bebisen eller vad det är och det har ju inte blivit bättre av att jag är förkyld nu också. Jag vaknar innan 9 varje morgon och jag vaknar flera gånger under nätterna och har svårt att somna om. Idag vaknade jag halv nio och kunde verkligen inte somna om igen så jag tog täcket och kudden och gick och la mig i soffan med förhoppningen om att jag skulle få sova lite där. Självklart så kunde jag ju inte det så jag är ganska trött och sliten nu, kommer nog inte att vara allt för pigg ikväll när jag ska jobba 19-23. Visst det är inte många timmar men jag kommer att vara ensam i köket dom timmarna och med tanke på att jag somnade till vid halv nio igår så kommer jag nog vara ordentligt trött ikväll.

En vecka kvar till första ultraljudet nu, är lite nervös att de ska vara något som inte är bra men jag hoppas att allt ser bra ut så att man kan fira jul i lugn och ro med familjen. Ska bli roligt också att få se bebisen för första gången också så kanske det går upp för mig att jag faktiskt ska bli mamma, har inte riktigt kommit in i det än. Jag kan erkänna att jag ibland går runt och pratar med magen och säger att mamma är trött och att jag älskar bebisen redan och att pappa också gör det men det känns inte riktigt lika verkligt alla dagar. Vissa dagar funderar man på om man bara blivit lite rund om magen eller om det faktiskt är en bebis i magen och det är därför som den växer.

Ska ta mig till arbetsförmedlingen idag också för jag behöver få mina papper underskrivna igen så jag får lite mer pengar än dom jag får från jobbet. Ibland önskar jag att jag hade samma lön som jag hade på mitt förra jobb, eller att Sonny hade det så kunde jag få slippa gå till arbetsförmedlingen. Det krånglar bara ändå med dom där pengarna så jag skulle verkligen vilja slippa att ha någon kontakt alls med dom på ett bra tag nu, värsta är ju att jag inte vet hur det blir nu när jag är gravid och ska ta ut mammaledighet. Får väl ta upp det med dom idag kanske eller närmare sen, jag får se hur jag gör med den saken.

Ha det bra tills jag skriver igen //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar