onsdag 17 december 2008

Onsdagkväll

Sitter här i soffan ensam hemma för att Sonny har repat idag och är därför i Trollhättan och kommer hem imorgon, känns faktiskt helt ok idag om jag ska vara ärlig och inte lika jobbigt som dom andra gångerna. Får väl se hur det går att sova sen, det brukar gå så grymt mycket sämre när Sonny inte ligger bredvid mig så att jag bara kan lägga ut handen och känna hans värme. Jag sover redan väldigt dåligt av någon anledning, antar att det kanske har något med bebisen att göra, jag vaknar flera gånger per natt och ligger och vrider och vänder på mig. Inatt så sov jag iaf till klockan 10 efter att ha vaknat några gånger men bestämt mig för att ligga kvar och försöka att somna om och efter några försök så gick det och jag låg kvar i sängen till klockan 10.

Lite morgon mys med Sonny sen när vi väl vaknat som jag trodde skulle sluta i sex och jag blev faktiskt pilsk så när han gick upp en snabbis för toalett besök så tog jag av mig trosorna och låg och väntade naken under täcket. När han kommer tillbaka så säger han att han tänkte gå upp nu eftersom att han ska till arbetsförmedlingen och skriva in sig, min lust försvann ju när ordet arbetsförmedling nämndes så det blev inget av det tyvärr.

Hittat ännu en vagn nu, en begagnad vagn faktiskt som påminner väldigt mycket om snoozen men är mörkbrun istället. Den är jätte fin och jag har kontakt med hon som säljer den så jag hoppas att vi kommer överens om något så att vi kan åka och hämta den efter nyår, ska bli kul att få ha lite bebissaker här hemma så att man faktiskt märker att vi ska bli en liten familj och det inte bara är jag och Sonny. Visst jag vet att jag är gravid men vissa dagar så känns det bara som om jag har blivit lite rund om magen istället och att det inte ligger ett litet barn där inne, hoppas att allt blir mer verkligt nu när vi äntligen ska få se barnet. Inte långt kvar nu föresten till ultraljudet det är ju faktiskt torsdag imorgon, den här veckan har gått jätte fort! Så jag hoppas att helgen också går fort så att vi får göra ultraljudet och sen åka hem till mina föräldrar, ska bli skönt att få komma hem och träffa alla igen det blir ju inte så ofta eftersom att vi bor en bit ifrån varandra nu.

Pratade lite med Martin idag också han hade haft en konstig dröm inatt som han ville berätta om så vi pratade en liten stund över telefon. Han hade varit på jobb intervju hos Dustin, dom skulle eller hade tydligen startat ett lager i Rosersberg och allt hade känts bra sa han så jag håller tummarna för att dom ska höra av sig så han får jobb där. Det är kul att höras av med Martin också ibland eftersom att vi bor en bit ifrån varandra också och hörs inte så ofta nu för tiden så man uppskattar dom få gånger man faktiskt pratar med varandra. Tycker om min Martin(Torkel) han är helt galen och man får sig nästan alltid ett gott skratt av att prata med honom.

Nu får det vara bra för den här gången, ska lägga upp bild på vagnen sen om det blir den som jag håller på med nu.

Ha det bra tills nästa gång// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar