söndag 14 december 2008

Tredje advent

Hej!
Har då tänkt att jag ska börja blogga och skriva ner hur min graviditet fortskrider med allt vad det innebär. Just nu är jag i v.16 så det har inte gått så lång tid men det börjar faktiskt kännas att man är gravid nu. Magen spänner ut och byxorna börjar bli lite små i midjan, arbetsbyxorna börjar verkligen spänna om magen nu speciellt när jag böjer mig ner. Så det börjar bli väldigt långt ner till golvet och jag försöker att undvika att böja mig så mycket.
Pappan till barnet är då min sambo Sonny och vi har äntligen flyttat ihop nu och försöker att få till lägenheten så vi trivs, tycker det går ganska bra förutom hallen där det inte finns en enda möbel. Ska försöka att ta komma iväg till IKEA någon dag så att vi kan köpa en hallmöbel för jag har en idé om hur jag vill att det ska bli där. Har en jätte fin spegel också som ska upp sen när bänken är köpt, sen har Sonny två väggamplar som vi ska hänga upp på sidorna av spegeln. Jag tror att det kommer att bli jätte fint där när det väl är klart.

Jag har äntligen kommit på vilket skötbord jag vill ha, jag vill ha ett som man kan ställa på badkaret för jag tycker nog att det skulle vara smidigast. Då har man rinande vatten bredvid sig och sen slipper man försöka matcha in ett skötbord i barnrummet, är nog lite svårt då den längsta väggen är snedtak. Visst skulle man vilja så skulle det ju gå men jag vill ha ett på badkaret istället, tar inte upp lika mycket plats. Så har jag hittat en barnvagn jag vill ha också så jag hoppas att dom har öppet över jul så kanske vi kan åka och kolla på den iaf och kanske lägga undan en eller liknande. Snoozen heter vagnen och verkar vara en jätte smidig vagn och har bara fått positiva kommentarer så jag måste ju få komma iväg och känna på den och se om det är något som kanske skulle passa oss. Den är lite lik en bugaboo i formen så förstår ni på ett ungefär hur den ser ut, annars får ni väl googla på vagnen och titta på den. Gillar namnet på den också, Snoozen, passar mig bra då jag gillar att snooza. Känns skönt att ha det klart nu om vagnen är något jag och Sonny gillar så man kan fokusera på allt annat som ska inhandlas innan bebisen kommer ut.

Idag hade vi besök här hemma av Sonnys bror med familj, det var trevligt även om jag kanske var lite osocial för jag fastnade i ett spel jag började spela innan dom kom så jag satt och spelade det hela tiden dom var här. Fick dock Sonnys bror Fredrik att fastna för spelat jag satt och spelade, eller ja både Fredrik och Maria tyckte att det verkade roligt så nu vill dom låna Sonnys xbox 360 ännu mer. Så eftersom att vi har två stycken ska vi låna ut Sonnys till dom på obestämd tid så får vi se om vi vill ha tillbaka det sen eller om vi säljer det till dom senare. Satt och spelade Crash of The Titans för den delen och det är ett spel som man verkligen fastnar i för det är lite lurigt så när man väl klarar en grej och kommer vidare så vill man inte sluta spela utan man vill se vad nästa utmaning är för något. Kan varmt rekommendera spelet då jag tycker det är extremt roligt och lite blandat svårt och lätt vilket jag tycker är roligt så att det inte är lätt rakt igenom och inte så svårt så att man inte kommer någonstans.

Nu blev det här ett väldigt långt första inlägg så jag tror att jag ska avsluta här så får jag skriva mer en annan dag. Blev kanske inte så mycket om just graviditet i det här inlägget men det kommer att komma, jag lovar.

Tack för den här gången. // Emelie

1 kommentar:

  1. kul att du startat en blogg igen! ska läsa den så ofta som jag kan :) lovar! =) tycker inte att du ska fundera så mycket på det där med vagnen jag tycker du ska slå till, den är superfin å praktisk!puss //linda

    SvaraRadera