måndag 1 november 2010

Lite mera verklighet

Ja idag fick jag efter lite om och men tag på en barnmorska så jag fick beställt ultraljud! 24/11 är det dags och det ska blir riktigt kul att få se vilket "slut datum" jag får från det eftersom att jag och min barnmorskas datum skiljer sig med en vecka. Jag är inte ett dugg nervös utan tycker det bara ska bli kul att få se räkan och faktiskt få se att det ligger en bebis där inne. Lavinia tittar jämt så konstigt på mig när jag säger att det ligger en bebis i mammas mage och så vill hon komma fram och titta på magen och pipa naveln. Hon reagerar i allafall på att man säger att det är en bebis i magen nu det gjorde hon inte i början, då titta hon på mig sen gick hon och lekte med något annat istället. Så hon blir större och magen blir större så det gör väl det hela lite mer trovärdigt för henne också att det faktiskt ligger en bebis i magen, visst hon kommer ju inte förstå helt att det ligger ett barn som ska bli hennes syskon i min mage eftersom att hon är ganska liten men det känns ändå som att man får lite kontakt med henne och att hon greppar lite vad det handlar om. Jag hade sån tur att jag fick ultraljudstid när Lavinia är hos dagmamman också så kan man faktiskt koncentrera sig på att vi ska ha ett barn till. Det är lite svårt att hinna med att förstå och faktiskt ta in att vi ska ha ett barn till eftersom att vi har Lavinia, hon tar ju upp mycket av ens vakna tid men på kvällarna när vi har lite "kvalitetstid" tillsammans när hon har lagt sig för natten så brukar vi prata om bebisen och klappa på magen. Det känns skönt att man faktiskt kan få tid till det också och inte bara glömma bort den här graviditeten helt, har beställt en fylla i bok också som jag hade när jag väntade Lavinia så då blir det ju ännu lite verkligare. Tyckte det var en kul grej att göra under graviditeten och Sonny kunde läsa lite mer om hur jag mådde och hänga med lite bättre i att vi skulle ha barn sen är den jätte kul att läsa såhär i efterhand. Så den boken kände jag att jag ville ha även denna gången så att man kan se hur mycket det skiljde sig från första till andra gången.

träning ikväll och sen tåg till mor och far imorgon! //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar