tisdag 30 november 2010

Listan är lång!

Det är så mycket jag vill hinna göra innan julafton då vi ska fira den här hemma så vill jag få upp alla hyllor och tavlor så vi kan få undan alla kartonger, jag vill få till ett mindre databord så datorn tar mindre plats i vardagsrummet. Sovrummet vill jag måla om och lika så sängen och sängborden och Lavinias rum vill jag få i ordning så hon kan få flytta in i sitt rum och inte sova i vårat längre så vi får varsina sovrum som det var tänkt när vi flyttade hit. Ska försöka höra med mamma också om hur långt hon har kommit med sängen så kanske hon kan få sova i en riktig säng snart också istället för spjälsängen och då ska den lämnas tillbaka och vi ska skaffa oss en egen som vi kan måla och göra fin. Skötbordet vi har till badkaret vill jag bli av med så vi kan skaffa oss ett nytt som står i sovrummet istället då vi har ett litet badrum, allt det här skulle jag vilja få gjort innan bebisen kommer och mycket innan jul så vi kan få julfint och slippa känna stressen över allt som behöver göras. Det räcker med att känna lite stress över all mat som ska lagas och godis jag vill baka, julstök som vill göras helt enkelt och helst lite tidigare än dagarna innan julafton. Jag får nog göra mig en lista som jag kan bocka av det jag gjort så jag faktiskt ser att det går framåt och att vi kommer bli klara någon gång innan bebisen kommer.

Mycket att tänka på nu. //Emelie


1 kommentar:

  1. Melissa - Vincents Mamma5 december 2010 kl. 20:56

    de är väl bara att lära barnen va som gäller..

    SvaraRadera