måndag 15 november 2010

En våg var det ja

Måste försöka införskaffa mig en våg snart så man slipper väga sig hemma hos andra hela tiden, känns bra att kunna ha lite koll den här gången på hur mycket jag väger. Förra gången struntade jag blankt i vad vågen visade men det var bra jobbigt att gå över 60kg strecket så det kommer nog bli lika jobbigt den här gången, vill bara inte gå över 70kg strecket igen!! Gick upp totalt 14kg förra gången och det är väl lagom men kan jag försöka hålla det till max 10kg den här gången så blir jag glad, sen hoppas jag att jag slipper kejsarsnitt den här gången så jag kan komma igång med träningen snabbare efter förlossningen. Det tog så lång tid förra gången och jag hade gått ner alla extra kilon nästan ett år efter så jag hoppas att allt ska gå lite lättare den här gången så jag kan må lite bättre. Visst trivs jag som jag är men jag trivs inte som jag var då, det är inte kul att gå runt i mammakläder månader efter förlossningen jag mår ju nästan dåligt bara av att tänka på det! Så jag hoppas att det går bättre den här gången, har väl gått upp max 2kg redan och känner mig inte hungrigare än vanligt så fortsätter det såhär så ska det allt gå bra.

Onsdag nästa vecka är det dags för ultraljud, känns som att jag nyss ringde och beställde tiden så det ska bli kul att se vad det blir för datum och vilken vecka jag är i enligt deras uträkningar. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar