måndag 8 november 2010

Räkan v.15+3(v.16)

Jag känner av dig mer och mer och i morse när jag låg vaken och hade handen på magen så fick du in en riktig fullträff så jag kände den ordentligt utanpå magen, jag börjar att inse mer och mer och komma ifatt att jag faktiskt väntar ett litet liv till. Det växer ett liv inuti mig, en individ som kommer att utvecklas till sin egen person. Jag hoppas att du blir lika trygg och säker som din syster är och att vi kommer hinna njuta riktigt av din tid i min mage, jag älskar dig redan räkan och tankarna går till att du är en liten tjej.

Magen växer och det känns mer och mer att man faktiskt är gravid, jag nojjar lite över vikten då jag inte vill gå upp lika mycket som förra gången men inte så att jag inte äter. Jag äter likadana portioner som innan graviditeten bara det att jag äter frukost, lunch och middag. Innan kunde jag hoppa över lunchen eller frukosten men nu orkar jag inte göra något under dagen om jag missar ett mål, det är så skönt att jag har Lavinia då eftersom att hon också vill ha dom tre målen så äter jag när hon äter och på så vis missar jag ingen måltid. Jag har inte gått upp märkbart i vikt heller fast att jag tycker det känns som att jag svällt om rumpa och lår, jag har väl gått upp ungefär 1kg sen jag blev gravid och då har jag vägt mig på min mammas våg. Ska försöka få köpt hem en snart som vi har pratat om hur länge som helst, nu vill jag ju kunna hålla lite koll på hur mycket jag väger och likadant sen efter graviditeten. Jag tror att mycket med min vikt har att göra med att jag faktiskt kan träna den här gången och jag äter inte lika mycket som förra gången. Tror att man lätt stoppar i sig massor första gången bara för att man tror att barnet behöver det, man äter ju faktiskt för två! Den här gången har jag ju insett att jag inte alls behöver äta så mycket som jag gjorde förra gången utan det räcker med dom normala målen och kanske en frukt i mellan om det dröjer länge mellan målen. Tänkte jag skulle få komma iväg till H&M någon dag också och köpa mig några mammaleggings då dom jag har börjar bli tajta i midjan och sitter inte så skönt längre pga det, har ett par jeans som är lite baggy så dom kan jag fortfarande ha i midjan och vem vet jag kanske kan ha dom hela graviditeten. Veckorna rullar ju på och vi planerar väl att beställa vagnen efter v.20 någon gång eller ja det blir nog efter jul och nyår så det inte blir krångel med alla helger. Så hinner vi få hem den och testköra den lite med Lavinia också, jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd men det tror jag. Har känt och klämt på den varje gång vi varit i närheten av beginners och jag blir bara mer och mer kär i vagnen så jag hoppas att den är lika bra i verkligheten sen.

Städa undan lite idag och hoppas att jag får en plats så jag kan träna ikväll.// Emelie


1 kommentar:

  1. Så kul! jag födde för tre veckor sen och vill redan ha en till.. suck* är liite avundsjuk, men jag ska vänta, njuter ju av en liten bebis i armarna istället för i magen så det gör inget ^^ ses imorrn! :)

    SvaraRadera