måndag 22 november 2010

Drömmer mig iväg

Ja jag sitter och drömmer mig iväg på IKEAs hemsida, tittar på deras vintersortiment och vad jag skulle vilja handla hem inför julafton. Ska försöka ta mig iväg på lite loppisar snart och hitta fina uppläggningsfat för det har jag inga, sen ska jag försöka hitta korgar som jag inte tänker berätta vad jag ska göra med då jag inte riktigt vet vilka som läser min blogg och inte. Jag vill få det så juligt som möjligt här hemma, riktigt julmysigt så man blir så där varm och pirrig inombords. När det är dags att storhandla sen ska jag börja inhandla inför julafton, börja göra maten som vi ska äta och hyra in mig på svärmors frys då vi inte har någon jätte frys här hemma. Sen börja planera för vilket godis jag ska göra också och inhandla ingredienserna till det också så allt finns hemma så det bara är att börja göra sen när det närmar sig, fröken Fransson frågade om jag var galen när jag berättade att jag skulle laga all mat själv och ja lite galen kanske jag är men det är något jag vill göra. Jag får ju så mycket tillbaka, gemenskapen att det kommer folk och att vi faktiskt har något att bjuda på bara hoppas att allt ska vara till en belåtenhet fast skinkan ska jag faktiskt inte göra själv utan den ska svärmor göra. Resten ska jag stå för själv så som julmat och bak, godis och annat smått och gott och jag kommer säkert göra för mycket mat så vi kommer få äta julmat i tre evigheter efteråt sen.

På onsdag är det dags för ultraljud också, jag känner att tiden går lite för fort just nu och jag är lite nervös för att jag ska ha gått längre än vad jag tror för då kommer jag nog få lite småpanik över att inte hinna med. Jag vet att jag inte ens är halvvägs än men har det gått så fort hittills vad är det då som säger att resten inte går lika fort? Jag vill ju hinna få ordning på lägenheten och få ordning på det vi behöver köpa inför bebis ankomst den här gången så vi kan njuta och bara vara vi den första tiden. Inte känna stress över att vi måste fixa det sista innan vi åker hem med bebisen, usch jag blir lite stressad bara jag tänker på det! Har fått svårt att äta också, det finns liksom inget som lockar längre och det tar evigheter att få i mig något om jag ens hittar något jag vill ha. Men jag försöker! Ska försöka hitta någon frukt jag kan få i mig hur jag än mår så jag i allafall får i mig något, funderar även på att köpa hem godmorgon välling också då jag alltid tyckt om att dricka det(bara för det kommer jag väl inte tycka det är lika gott nu). På onsdag ska vi även gå ut och äta thai buffé efter ultraljudet så jag får väl se hur det går att få i sig något där, bara hoppas att det går över snart så jag kan börja äta "normalt" igen.

Nej drömma vidare lite och sen ta itu med disken. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar