torsdag 28 oktober 2010

Längtar

Ja nu sitter jag bara och väntar på att mitt DS ska komma så jag kan få klämma och känna på den, jag hoppas att det hinner komma innan jag åker upp till mina föräldrar nästa vecka så jag har något att göra på kvällarna. Resan upp är nog ingen idé att tänka på för Lavinia sover ju inte längre när man reser så det blir till att försöka roa henne så gott det går.

Det är nallefest hos dagmamman idag så Lavinia fick ha med sig en nalle som det inte var lätt att välja i morse men tills slut bestämde hon sig för ett lamm, så jag satte en namnlapp i rumpan på den så att dagmamman vet vem den tillhör sen. För övrigt så har vi nog världens bästa dagmamma, om Lavinia inte har sovit klart så ringer hon och frågar om jag kan komma senare och idag visste hon inte riktigt när dom skulle komma tillbaka så hon skulle ringa sen när jag kunde komma och hämta Lavinia så hon hinner äta lunch. Jag är så himla glad över att vi fick henne men nu när vi väntar ett barn till så är jag kluven om jag vill ha räkan hos samma dagmamma, då ser dom ju varandra varje dag och det känns som att man lätt kan tröttna på varandra då. Ni med flera barn hur har ni gjort!? Har ni haft barnen på samma dagis/dagmamma eller olika? Jag vill ju inte att barnen ska tröttna på varandra och att dom är sura och griniga på varandra när dom kommer hem för att dom sett varandra hela dagen och är trötta eftersom att det kanske varit en lång dag. Det är svårt de där och det kanske är bra att man redan börjat tänka på det fast att det är långt kvar tills räkan tittar ut. Den här gången ska vi ställa oss i kö för en plats tidigare så att vi har en plats när räkan är året eftersom att jag inte får vara mamma ledig i mer än ett år och vi inte vet om vi kan dela helt på föräldraledigheten den här gången. Om jag hinner få ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten så ska vi dela jämnt på ledigheten för då kommer jag ta första månaderna och så tar Sonny dom sista.

Nej röja lite här hemma och sen ta en dusch så man är redo för dagen.//Emelie


1 kommentar:

  1. nej vi har inge badkar :P vi tog bort de när vi gjorde om badrummet vi använde det aldrig ändå :p
    vi är inga badmänniskor :)

    SvaraRadera