onsdag 20 oktober 2010

Försöka mig på ett ryck

Ja det börjar väl bli dags att försöka göra något åt röran i Lavinias rum som jag pratat om länge nu, jag går ju ändå bara hemma och gör inte speciellt mycket när Lavinia är hos dagmamman så idag ska jag försöka att vara duktig och rensa lite. Måste först ringa hyresvärden igen och hör varför det inte kommit någon och tittat på våran lampknapp i vardagsrummet och varför vi inte fått någon nyckel ner till källarförrådet än. Det börjar bli fullt uppe på vinden tydligen(har inte varit upp och kollat) så vi behöver ha nyckeln nu så vi kan bära ner grejer också, Lavinias rum är för tillfället ett förråd och det känns inte bra att hon inte kan leka med sina leksaker på sitt eget rum bara för att vi inte kan få undan grejerna. Sen att jag har en hel sopsäck full med kläder som jag inte vet vad jag ska göra med är ju en annan sak, den får nog också åka upp på vinden så länge tills jag vet vad jag ska göra med den. Börjar få ordning på köket nu i allafall, har vänt bordet mot fönstret och ställt in en hylla jag fick av mamma och pappa så nu ska jag bara få upp mina burkar och lite annat i den så är köket nästan klart. Ska köpa tyg och kuddar till stolarna också så vi kan ställa upp dom andra på vinden och faktiskt använda dom som vi har gjort i ordning till bordet. Så jag hoppas att vi ska bli klara med hela lägenheten i helgen då Sonnys pappa kommer hit och borrar i helgen igen så vi får upp hyllor och Lampor så vi kan tömma lite kartonger.

Nej om jag skulle dricka upp teet och sätta igång då så jag inte fastnat för mycket här framför datorn. Ringa hyresvärden sen diska och sen röja i Lavinias rum och vinden! //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar