torsdag 21 oktober 2010

Väntar

Har precis duschat och gjort mig i ordning så nu sitter jag och väntar på att Lavinia ska vakna igen så vi kan gå ut i det fina vädret och ta en promenad till affären innan vi leker lite i lekparken. Sen blir det till att gå in och äta lite lunch och sen får vi se vad vi hittar på.

Ikväll ska jag träna igen för första gången på evigheter! Ska mjukstarta med BodyBalance om jag inte får en plats på indoor walking passet som är nytt och verkar roligt. Står i reserv och har plats 3 så jag hoppas att jag får komma med, ska bli riktigt skönt att få komma iväg och träna igen och röra lite på sig! Är så tråkigt att bara sitta här hemma nu när praktiken och utbildningen är slut, man hittar inte motivationen lika lätt till att göra något men varannan dag så har jag ju Lavinia hemma och är det fint väder så brukar vi alltid försöka gå ut en stund. Så får Lavinia leka av sig och blir inte så grinig inne och vi får komma ut båda två och få lite frisk luft.

Igår efter att Sonny hade slutat jobbet så åkte vi direkt till IKEA och köpte en ny tvbänk(äntligen) och det var väl kanske inte det smartaste att ta det en dag då Lavinia varit hos dagmamman men vi fick i allafall köpt en tvbänk och lite julgranskulor. Vi ska ju fira julafton hemma i år istället för hos mina föräldrar eller hos Sonnys mamma där det alltid annars är här i trollhättan. Så i år ska vi stå för julafton med allt vad det innebär och Ann skulle hjälpa oss så gott hon kunde, har börjat leta lite recept och så för att planera lite för vad som ska göras. Sen idag kollade jag julgodis recept när det snöade, jag fick ju inte alls lust att ställa mig och göra knäck eller så! Det blir annorlunda med julen så fort man får barn, i allafall för mig, jag har inte direkt gillat julen innan men nu tycker jag att det är jätte mysigt och det ska bli extra mysigt i år då vi ska ha en gran för första gången och sen att vi ska fira julafton hemma hos oss.

Nu vaknade fisen så jag får runda av här och ta upp henne. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar