måndag 25 oktober 2010

Det löser sig!

Vi har varit lite oroliga här hemma för hur vintern kommer se ut ekonomiskt eftersom att Sonny bara har ett säsongsjobb som han blivit uppsagd ifrån från och med 3november, det betyder att han inte får någon lön efter november sen och då ska vi försöka leva på hans 3000kr igen. Så fick jag ett sms förut om att jag skulle ringa honom och då visade det sig att han har fått förlängt hela november ut! Han får alltså en hel lön i november och december!! Så förhoppningsvis behöver vi bara leva på hans aktivitetsstöd i januari februari om han inte hittar något annat jobb innan dess för sen går hans a-kassa igång så då får han ut ungefär som jag istället. Känns skönt att det löste sig så man slipper ha den oron över jul då det ska handlas julklappar och eftersom att vi ska ha julen hemma ska det ju handlas mat och grejer. Sen är det ju nästan dags att beställa vagn också då vi har bestämt oss för en syskonvagn eftersom att Lavinia kommer vara 22månader när syskonet kommer så tänkte vi köra på en Phil & Teds då den går att göra om till singelvagn sen när Lavinia inte vill åka vagn längre. Sen att den är lika liten som en singelvagn gör att vi kan ha kvar våran bil istället för att behöva leta efter en billig och bra kombi så allt löser sig till slut även om det ser mörkt ut! Man måste bara tänka positivt och ta dagarna som dom kommer!

Ska försöka leta rätt på visitkortet jag fick av min handledare också och skicka iväg ett mail och redogöra för vilka jobb jag har sökt då jag faktiskt har sökt lite jobb, ska väl även försöka skriva ut några cv och gå runt och höra om dom behöver folk också. Annars funderar jag faktiskt på att läsa till svetsare eller CNC-operatör så jag har behörighet till båda och lättare kan få jobb inom det då jag har trivts bra som CNC-operatör och tycker att svetsning verkar roligt. Så vi får se hur det går, är väl egentligen ingen idé att börja med det nu då jag inte tror att jag hinner klart innan bebis kommer men sen kan man ju alltid söka in!

Det får räcka för nu// Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar