måndag 17 januari 2011

Jobb och stress

Hittade nyss ett jobb på arbetsförmedlingens hemsida faktiskt som jag är jätte sugen på! Jag har typ allt emot mig för att få jobbet då jag inte uppfyller många av dom krav som dom hade men det är verkligen något jag skulle brinna för och trivas med tror jag. Det är något jag tycker är intressant och har fått upp ögonen för mer och mer, det är ett tim och semestervikariat på ett kortbo heter det. Ett ställe för ungdomar som inte kan bo hemma kommer till, ungefär som ett tillfälligt fosterhem där man jobbar för att ungdomarna ska kunna komma tillbaka hem till sin familj igen. Det är något jag skulle vilja i allafall prova på att jobba med och något jag tror att jag skulle trivas med, jag vet att det säkert är tufft många gånger psykiskt men det är ändå något jag skulle vilja göra. Det enda är ju att jag är gravid och föder innan sommaren så mina chanser ser ut att vara ganska små pga det men jag tänker nog söka det ändå! Körkort ville dom också att man skulle ha men det ska jag ju börja med så fort jag får in pengar igen så i slutet på den här månaden ska jag skriva in mig på körskolan sen är det bara att sätta fart så hoppas jag att jag har kortet innan sommaren.

Börjar även bli lite stressad över allt som ska fixas innan bebisen kommer, visst nu är det inte mycket som behöver köpas in innan bebisen kommer men det är ändå en barnvagn som ska inhandlas och den är inte gratis direkt. Sen eftersom att Sonny förmodligen inte kommer få sin första hela lön förrän i slutet på April så börjar jag bli lite stressad över det eftersom att jag är beräknad till första maj och Lavinia är 12dagar tidig. Så jag hoppas att vi hinner köpa vagnen innan, sen är det blöjor i rätt storlek som ska inhandlas och en amningspump skulle jag vilja ha ny då den jag har inte fungerade speciellt bra. Ska jobba lite mer för att få amningen att fungera den här gången och inte ge upp lika lätt som förra gången men jag ångrar inte att jag gjorde det heller. Skulle bara vilja amma lite längre men går det inte så går det inte, inget att göra åt utan bara att inse och eftersom att jag vet att det inte gick så bra förra gången så hoppas jag inte för mycket på den här gången heller. Kläder ska tvättas upp också och kollas igenom, vaggan ska tas hem och bäddas i ordning sen vet jag inte om vi kanske behöver möblera om i sovrummet också så jag får plats med vaggan bredvid sängen.

Allt löser sig bara man tar en dag i taget! //Emelie


1 kommentar:

  1. åh den verkar ju bra! men lite dåligt med nackstöd för barnet kanske? inte så sovvänlig med andra ord?

    SvaraRadera