torsdag 3 februari 2011

Tapeter på väg!

I slutet på nästa vecka ska vi få tapetserat i våra sovrum här hemma, ska bli så skönt att det blir gjort så vi kan börja inreda rummen på riktigt. Just nu känns det som att vi bara ställt in allt i stora sovrummet i brist på fantasi och sen låtit det vara så, sen har vi ingen taklampa heller och har inte orkat bry oss om att skaffa någon heller för tapeten är något man gärna inte lägger ögonen på. Så nu äntligen ska vi få nya tapeter så kan vi skaffa en lampa till taket också så vi kanske ser lite bättre där inne än vad vi gör idag. Lavinia ska också få nya tapeter men hennes rum har vi redan lagt ner lite omsorg på så hon ska trivas och kunna leka där inne som hon vill men det kommer att bli så mycket bättre nu med nya fina tapeter! Så kan vi faktiskt sätta upp hyllor också i hennes rum så vi kan få upp lite foton och hennes halsband hon fick på sitt namnkalas. Nej det blir nog ett bra avslut på nästa vecka!

Tänkte att jag skulle försöka mig på att laga persiennen som sitter i ett av våra fönster i sovrummet men efter att ha öppnat fönstret och det nästan blåste iväg så tar jag nog och provar en annan dag. Det kan inte vara så himla svårt för snöret sitter långt upp och det är mycket kvar att knyta med så att laga i vårat sovrum går nog finfint! Hur det ser ut i Lavinias sovrum där det också bara är en som är trasig vet jag inte riktigt och hon sover just nu så jag tänkte jag skulle kolla det sen när hon vaknat. Kanske kan få ordning på båda imorgon när Lavinia ändå är hos dagmamman en stund, tänkte även försöka röja lite här hemma också för det behövs.

Vill ha hem vagnen också! Har äntligen fått beställt den så nu sitter jag bara och väntar på att den ska komma hem så jag får testköra den med Lavinia i, sen vill jag så klart bara klämma på vagnen och göra den mer personlig inför bebisens ankomst. Jag hoppades att vagnen skulle komma den här veckan men jag tror att den kommer under nästa vecka, den ska ju ändå skickas från england så det tar nog sin lilla tid även om dom är väldigt snabba med leveranserna.

Foton kommer nog att komma upp sen när sovrummen är klara och vagnen är hemma! //Emelie


2 kommentarer:

  1. okej =)
    va söt hon är hihi så gulligt när dom börjar prata men tappar några bokstäver =)

    SvaraRadera