torsdag 24 februari 2011

Undrar jag...

Det har kommit upp en lapp i trappan från hyresvärden om att alla vagnar och annat dyl som står under trappan genast ska plockas bort med tanka på brandsäkerheten, det som inte plockas bort kommer att kastas och idag såg jag en container stå på andra sidan gården så jag undrar om det inte är den som dom kommer kasta allt som blir kvar i. Sonny ställde in våran gamla vagn och pulkan i förrådet direkt lappen kom upp men det är fortfarande mycket kvar under trappen. Funderade i mitt stilla kreativa sinne om man skulle sätta upp en egen lapp bredvid att om någon vill bli av med en gammal barnvagn(gärna sittkärra) så får dom jätte gärna skänka den till mig. Har ju länge velat göra om en barnvagn, sy ny sufflett och sittdel själv och nu när vi har nya vagnen har ju suget blivit lite större eftersom att jag kan ta isär gamla vagnen och börja sy så det vore ju himla roligt om man kunde få tag på fler och kanske lägga ut på blocket framöver. Eller sy till en fin och använda själv eller ge bort i present till någon med barn, det låg jag och funderade på i morse när jag inte kunde somna om så jag ska nog prata lite med Sonny och se vad han tycker för jag kan ju inte bara ta hem en massa barnvagnar och börja ta isär utan jag frågar hellre först och ser vad han tycker. Jag kommer ju kanske inte ha så mycket tid sen när bebisen kommer men vem vet, vi kanske får en lika snäll bebis igen som sover större delen av tiden och då har jag ju massa tid över när Lavinia är hos dagmamman. Sy till våran kärra ska jag i allafall göra för den är helsvart just nu och jag har ett regnbågsfärgat tyg ligger, frågan är väl bara om det är tillräckligt stabilt annars får jag "fodra" med ett stabilare tyg så barnen inte åker igenom.

Tankar och idéer om sånt man kan göra om och göra nytt är nog bland det roligaste jag vet. //Emelie


6 kommentarer:

  1. Låter som du har minst lika många kreativa idéer som jag och det är väl därför det står minst 4 vagnar (och dockhus bla) som är i olika stadier av renovering i vårt garage...
    Hoppas Sonny inte sätter sig på tvären men tar man bara en i taget så tar det ju inte sååå mycket onödig plats, lycka till med dina kreativa tankar gumman!

    SvaraRadera
  2. hellre de än att man bryter ryggen av sig plus att jag knappt kommer ner känns ju som man ska vika sig dubbel när man byter på vincent nu haha

    SvaraRadera
  3. men fy ursch va läskigt! men de är nog så med nästan alla vagnar att nån gång händer de misstag även fast de såklart inte ska hända men vi har ju crescent vagn till vincent nu och den har funkat bra =)
    men vi har som sagt inte bestämt oss helt hundra än

    SvaraRadera
  4. fast dom är inte snygga :p
    plus att de blir skit varmt för den som är underst i en sån vagn min kompis hade sån till sina små och hon sålde den rätt snabbt för de va alldeles för fuktigt och instängt för den som satt underst

    SvaraRadera
  5. vi ska flytta till västerås =)

    SvaraRadera
  6. nej vi vill komma närmre våra nära å kära i sthlm men inte flytta till själva sthlm så då blev det en bra stad med bra möjligheter för både barnen och jobb för mig och marcus =)

    SvaraRadera