måndag 14 februari 2011

Gräsänka

Ensam hemma fram till halv tre då det är dags att hämta upp lillfisen hos dagmamman, funderar faktiskt på om man ska ta tag i disken först och sen sätta sig och sy dynor till Lavinias stolar i hennes rum och även till tripp trappen. Sen ska även tripp trappen slipas och målas så den blir vit som resten av stolarna, ska även göra det med räkans stol sen också för vi ska försöka få tag på en tripp trapp till med bygel och allt så vi tittar loppisar och blocket. Tyvärr så är dom ju så eftertraktade så om dom inte kostar skjortan så blir dom sålda så himla snabbt så man måste verkligen sitta och vakta. Det är ju ett tag kvar hur som helst så vi hinner allt skaffa en stol till sen och göra i ordning den också innan räkan ska börja använda den, Lavinias stol skulle behöva limmas och skruvas in en skruv eller två i också för den börjar gå isär längst ner. Så lite lagning och ny färg så blir den som ny! Jag funderade även på om man skulle skriva respektive barns namn på stolarna också men jag vet inte, det kanske blir lite dagisfeeling över det hela då.

Har hittat så fina klädtyger på tygladan som jag är sugen på att köpa och sy mysbyxor av till Lavinia och sparkdräkt till räkan men tyget kostade 115kr/metern så de var lite för dyrt just nu. Sen letar jag efter svart velour då jag ska sy om ett par byxor till Lavinia som vi köpte på Gekås och som aldrig hann användas för dom var så smala i modellen, så det ska bli muddar i linningen och vid fötterna sen en slits på sidorna i svart för byxorna är verkligen chockrosa! Funderar på att googla lite tyg och se om man kan hitta någon billig på nätet med fina tyger, hittade fina flanelltyger på ladan också som jag funderar på att köpa hem och sy något mysigt av. Nu blir det mycket syplaner men det får ni stå ut med, ska köpa billiga fleecefiltar på jysk och sy mig en egen buggysnuggle till Lavinia för jag tycker dom ser så himla mysiga ut och dom verkar inte speciellt svåra att sy heller. Det är så mycket man vill göra och jag förstår inte vart jag får all energi ifrån men det var likadant när jag väntade Lavinia, jag ville pyssla och greja hemma hela tiden.

Man kanske skulle köpa sig en mindre pensel när man går och hämtar Lavinia sen så jag kan måla lite ramar här hemma så vi kan få upp något i sovrummet snart, en tavellist ska jag köpa också men då måste jag få hem ett fönster jag ska göra om till spegel först så jag vet hur lång den ska vara. Det kommer bli så fruktansvärt fint i vårat sovrum sen!! Längtar så till det blir klart!

Nej dricka upp teet och sen sätta fart. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar