söndag 9 januari 2011

Planer

Jag har lite planer och idéer för våran lägenhet som jag så gärna vill få igenom och sen längtar jag så tills jag får hem nya barnvagnen, blir till att köpa den så fort Sonny får jobbet tillbaka och första lönen rullar in igen. Planerna jag har för lägenheten är att vi ska få tapetserat i vårat och Lavinias sovrum, tapeterna är redan valda och det blev ett par rosa med vita hjärtan på till Lavinia och mörk gråa till oss så nattduksborden ska målas vita och fixas knoppar till. Sängen gör jag inget åt för vi ska köpa nya madrasser sen och inte ha kvar stommen vi har nu utan förmodligen bara ha ben på madrasserna. Blir väl kanske att knåpa ihop en fluffig sänggavel sen istället. Sen ska vi ta hem ett vitrinskåp med underskåp utan glas från Sonnys mamma och det ska målas svartbrunt och sen ska jag tapetsera i glasdelen med någon fin tapet, funderade på om man kanske kan gå till någon tapetserare och höra om dom säljer stuvbitar så man slipper köpa en hel rulle. Måste vi köpa en hel rulle så blir det nog till att fixa det eventuellt "nya" soffbordet också sen, ska åka runt på lite loppisar och second hands och se om vi hittar något som faller oss i smaken. Så det är lite småpyssel som jag gärna är klar med innan bebisen kommer så man kan koncentrera sig helt på det sen, ska försöka få till amningen bättre den här gången och verkligen ta hjälp av barnmorskorna så jag får bebisen rätt vid bröstet. Fick såriga bröstvårtor sist och det var inte kul!!

Nej nu får det räcka för ikväll. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar