torsdag 6 januari 2011

Fisksoppa

Ja idag blir det fisksoppa till middag och det blir en sen middag också för varken jag eller Sonny känner oss speciellt hungriga och då finns det ju ingen mening med att laga mat som ingen kommer att äta, sen middag och mys ikväll med film och klappar på magen. Hittade ett recept på fisksoppa för ett tag sen som jag gjort en gång innan och den blev riktigt god, till och med Sonny som varken är speciellt förtjust i fisk eller soppa tyckte den var god och en sån här snöig dag kan det vara gott med lite varm soppa. Vill ni ha receptet så är det bara att säga till.

Idag hittade jag inga byxor att sätta på mig så jag tog mina jeansleggings som jag inte använt på ett tag och det kändes bra till en början men sen upptäckte jag att dom är nog lite för trånga nu med magen. Tyvärr så var vi hos Sonnys pappa när jag började upptäcka det så de var bara att försöka sitta skönt trotts att det tryckte mot magen och att bebisen låg och tryckte upp mot lungorna. Det går inte långa stunder mellan att jag känner av bebisen nu så när det tar lite längre tid blir man nästan så där orolig som man blev första gången men jag börjar lära mig mönstret nu. Har börjat få ont i ischiasnerven också som förra gången men jag vet inte om det beror på valet av byxor idag för det är inte roligt, pappa jag kan ha mina aningar om vad du gått igenom när du haft som ondast. Som tur är så har jag inte ont när jag inte är gravid så man får ta det onda med det goda helt enkelt, en annan sak är ju att det är inte så himla långt kvar heller! Redan inne i v.24(v.23+3) och Lavinia är född i v.39(v.38+1) och jag hoppas att Räkan bestämmer sig för att komma lite tidigare också så jag slipper gå över tiden, det är nog det jag är mest nervös över faktiskt. Själva förlossningsdelen skrämmer mig inte utan ut kommer barnet på ett eller annat sätt och förhoppningsvis så får jag gå igenom en vaginalförlossning den här gången. Skulle även vilja försöka att föda utan smärtlindring så jag ska skriva i mitt brev till förlossningen sen att jag vill veta när absolut sista chansen är till att få någon mer form av smärtlindring än lustgas. Tror inte jag kommer gilla lustgasen heller så det ska bli kul att se hur mycket jag kommer klara av och hur det kommer att gå om jag får gå igenom en vaginalförlossning.

Nej nu är det nog dags att börja med maten snart. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar