lördag 15 januari 2011

Evighet!

Ja det känns som att det tar evigheter att få ordning på gardinerna men det blir lätt så när man hittar på annat hela tiden att göra men nu har jag snart nålat klart allt i allafall så förhoppningsvis får jag sytt dom ikväll så jag kan hänga upp dom. Börjar tröttna på högen med tyg och julgardinerna som fortfarande sitter uppe, det är verkligen dags att få dom klara idag.

Lovade ju att skriva ner idéerna jag har för sovrummet också sen när det blivit tapetserat, har ett gammalt fönster hemma hos mor och far som kommer från stugan i jämtland och det ska göras om till en spegel som vi ska ha ovanför sängen. Så jag tänkte att jag skulle måla det i vitt och sen sätta en tavellist längs nere kanten så vi kan ställa upp foton där, hade tänkt mig barnens ultraljud, första bb-bilden och sen en bild i mitten på mig och Sonny. Tror det kan bli fint när det väl blir klart så jag tänkte att alla ramar inne i sovrummet ska bli vita eftersom att vi får en mörkgrå tapet där inne så bryter det av fint med vitt. Sängborden ska också målas vita och få nya knoppar, funderar även på att sätta likadana knoppar på garderoberna också men vi får se hur det blir med den saken. Just nu vill jag bara att dom ska komma och tapetsera båda sovrummen så det är klart och sen skaffa en taklampa in till vårat sovrum och sen resten. Eftersom att fönstret står hemma hos mamma och pappa så tänkte jag att jag skulle försöka få ordning på det med färg i allafall nästa gång vi åker upp så det bara är spegelglas kvar att fixa. Hoppas även att vi kan få hit någon som kan borra lite sen också så vi kan få upp dom förbannade hyllorna någon gång! Börjar bli trött på att dom ligger under sängen och samlar damm sen har jag en spegel som ska upp i hallen också så det vore ju himla fint om dom kunde komma och tapetsera så snart som möjligt så vi kan sätta upp hyllor och allt annat sen. Vill ju få upp böcker och ljuslyktor överallt så det kan bli mer mys och klart här hemma, jag trivs himla bra i den här lägenheten och kommer trivas ännu bättre sen när vi får ordning på allt och alla hyllor och annat är uppe. Ska försöka köpa lite hobby färg sen så jag kan måla ramar här hemma och sätta in kort i för det finns alldeles för mycket framkallat men inget på väggarna så det är dags nu. Har även en stor ram som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av än, plastskivan som har suttit i den har tyvärr gått sönder så jag får nog fixa en ny sån och har ingen aning om vad en sån kan kosta. Annars kanske man kan göra någon form av 3D-konst i den, nackdelen är väl att det nog lätt blir dammigt... Som sagt jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den.

Nej nu får jag nog fortsätta med gardinerna så dom blir klara någon gång! //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar