onsdag 5 januari 2011

Det rullar på

Tiden går och magen växer, ligger enligt kurvan och alla värden såg prima ut och vikten hade det inte hänt så mycket med utan det var bara 4kg+ sen inskrivningen så det är helt ok! Jag vill ju gärna inte gå upp riktigt lika mycket som förra gången och den här gången känner jag faktiskt inte det där behovet av att äta hela tiden heller, tror det har något med första gången att göra för många. Man tänker att man måste ju äta extra mycket eftersom att man äter för två men man behöver ju inte det, man förstör egentligen bara för sig själv då och kan få svårare att gå ner sen efter graviditeten. Den här gången tränar jag ju samtidigt och kan börja träna så fort jag känner att jag klarar av det igen, förra gången hade jag inte riktigt samma förutsättningar.
Just nu längtar jag bara efter att få hem nya vagnen och klämma och provköra lite med Lavinia i, Phil&Teds Explorer blir det för våran del då den kan göras om till singelvagn och tar inte mer plats än en sådan heller. Helt ok och inom våra önskemål, i allafall mina kanske jag ska tillägga för det är nog jag som är den vagnintresserade här hemma. Så länge den rullar och barnen sitter bra så är sonny nöjd, en annan vill ju att vagnen ska uppfylla lite mer krav än så eftersom att jag nog kommer köra vagnen mest då jag kommer vara hemma första tiden. Sen går jag ju och lämnar Lavinia hos dagmamman varje dag och då blir det ju vagnen som får rulla så då vill jag ha en vagn som jag orkar köra upp och ner för trottoarkanter och även orkar svänga med så det fick bli en sån! Mycket tjat om barnvagn blev det nu men jag längtar efter bebis och barnvagn nu, fast jag väntar gärna till snöslasket har försvunnit.

Har även fixat alla papper som ska skickas in för att få ett körkortstillstånd så nu är det bara att vänta på att få tillbaka det och sen anmäla sig på körskolan. Vill helst ha körkortet innan bebisen kommer men det vet jag inte om jag hinner så jag har satt ett mål att helst innan sommaren så ska det vara klart, innan Lavinia fyller 2år.

Så snart blir det farligt att vara i trafiken här i Trollhättan en tid framöver tills jag lärt mig köra ordentligt, hahahaha!! //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar