onsdag 22 april 2009

Mvc och ringa lite samtal

Idag är sista gången hos våran barnmorska här i Skara, tyvärr så kan inte Sonny följa med för han har en körlektion samtidigt och det är ju viktigt det också. Sen är det ju bara samma vanliga undersökning som förra gången så han missar ju inget direkt som jag inte kan berätta om sen när han kommer hem. Det är lite tråkigt att vi måste byta barnmorska nu eftersom att vi flyttar för hon är verkligen helt underbar så jag håller tummarna för att nästa är lika trevlig så att vi kan känna oss lika trygga med henne. Har redan bokat in första mötet i Vänersborg så vi hinner flytta in och bo i en vecka ungefär innan det är dags, 7/5 har vi första besöket så då får vi se vad det är för en som vi ska ha den sista kontakten med. Vi har fått plats i en föräldragrupp också och de första mötet är i juni så vi får se hur många gånger vi hinner gå innan bebisen tittar ut, har en känsla av att det blir lite tidigare än beräknat. Jag vet inte varför det känns så men vi blev ju framflyttade en hel månad på ultraljudet och sen känns det bara som om bebben vill titta ut tidigare, om inte annat så vill jag det.

Vi har fortfarande inte fått ormen såld, hade varit så skönt att få den såld innan vi flyttade men det blir ju inte så nu. Vi hade en kille som var jätte intresserad av ormen och skulle betala resa och allt men så när det var dags att lämna ut telefonnr och adress så försvann han bara. Har fortfarande inte hört något av honom så vi blev ganska så besvikna över det, men det finns ju folk till allt tyvärr så det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta att försöka. Så nu hoppas jag på att vi kan få honom såld innan bebisen tittar ut bara, terrariumet tar ju lite plats och speciellt nu när vi flyttar till mindre lägenhet så kommer han verkligen inte att få plats. Så är det någon som känner någon som vill ha en majssnok så kan ni ju höra av er för det finns en fin en här hemma som vill komma till ett nytt hem omgående.

Nej nu ska jag göra mig i ordning och gå bort mot mvc så jag inte kommer försent, sen när jag kommer hem ska jag ringa och flytta hemförsäkringen och fråga lite om min gravidförsäkring.

Ska försöka att uppdatera lite bättre nu.// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar