måndag 6 april 2009

Barnvakt och muffins

Idag kom Samson hit och vi ska vara barnvakt åt honom tills på söndag, ska bli kul med lite sällskap här hemma när Sonny är på körskolan och gör teori. Just nu går han runt och tittar över allt, tror han är lite stressad över att ha fått byta hem men det blir nog bättre framåt kvällen. Jag låter honom vara så han får komma till ro och inte blir ännu mer stressad av att jag ska gå och ropa efter honom och klappa på honom, även om han är hemskt söt och man bara vill gosa med honom så får han vara och komma fram själv istället. Så blev vi av med tvn i sovrummet nu också, Kates starka karl var med och bar ner den till bilen så nu blir vi glada för att vi blir av med den och Kate blir glad för hennes tv hade gått sönder.

Sonny ringde förut och berättade att hans körskolelärare tror att han kommer ha körkortet till slutet på Maj om han fortsätter i samma takt som nu, de var jätte skönt och kul att höra för då hinner han ju få körkortet innan bebisen kommer. Så nu i April ska han gå någon kurs som heter risk ettan som alla måste gå nu och sen är det bara att koncentrera sig på teorin och så bra som det går nu för honom så klarar han det där snart. Han har mycket stöd från sin familj och mig så han känner verkligen för att göra det här den här gången, han vill verkligen fixa det och få körkortet så jag vet att han kommer klara det innan juni. Det är klart att han har stöd från min familj också men det märks ju inte av lika mycket som stödet från oss som är runt om kring honom hela tiden, jag är så glad för att han gör det här för oss och att han verkligen kämpar. Det gick lite trögt i början men nu så har han fått fart på det.

Tror jag ska ställa mig och baka lite muffins idag faktiskt, blev sugen på det igår men klockan var lite för mycket för att ställa sig och göra muffins och idag har jag ju hela dagen på mig så det får nog bli så. Sen är det ju alltid trevligt att ha lite fikabröd hemma så vi kan ta våra fikapauser ute på balkongen med lite att tugga på och inte bara något att dricka, de är riktigt skönt att ha en balkong att sitta på nu när det börjar bli varmt och sen är det mysigt att sitta där med Sonny och prata.

Nej nu blir det muffinsbak!//Emelie

1 kommentar:

  1. hej hej tjjeen!
    ja det var inget roligt, men just för att xit blivit sådan så måste ju vi tänka steget längre så han inte hoppar på hundar som inte hoppar på honom så att säga, det är svårt. han är ju s¨å stor o så stark, vi får se vad som händer men det är tråkigt. alltfint annars?

    SvaraRadera