måndag 13 april 2009

Påskhelg och kattvakt

Vi har varit kattvakt i nästan en vecka åt Kates katt Samson, har väl haft både för- och nackdelar att ha honom här. Varit skönt med lite sällskap på dagarna när Sonny varit till körskolan och pluggat teori men nätterna har inte varit trevliga, eftersom att Sonny är allergisk så har vi sovit med stängd dörr och då har Samson stått utanför dörren och jamat. Han var tyst en stund och sen satte han igång igen och så tyst igen, en natt var han faktiskt tyst hela natten så då blev man lite orolig istället för att han hittade på dumheter. Nu är det lugnt och tyst hemma igen för Samson är tillbaka hemma hos Kate och Sonny är i trollhättan till på torsdag för att göra teori och riskettan, en information eller vad man nu ska kallade för att han håller på att ta körkortet nu och gjorde halkan efter 1 april. Får se om jag åker till trollhättan imorgon efter att jag varit på arbetsförmedlingen eller om jag stannar hemma hela veckan, vi kanske behöver vara ifrån varandra lite nu när förra veckan var så intensiv.

Köpte grönsåpa idag så jag ska göra rent lite här hemma idag tänkte jag, ska göra rent en matta som legat ute hela vintern och det är en dörrmatta med en gummisida så jag vill inte köra den i maskin. Sen funderar jag på att skura rent ugnen också med tips från rent hus, tycker det är svårt att få rent ugnar så då tänkte jag att jag skulle testa deras tips att man tar en del såpa och tre delar vatten och sprayar det i hela ugnen och sätter på den på 100grader. Sen väntar man i 15-20min och torkar rent den sen, får se om det blir renare eller om jag gjort allt i onödan men jag är ju ändå hemma hela dagarna och har inget bättre för mig så. Är det någon av er som läser och bor i skara som behöver lite städhjälp så är det bara att ringa, jag kan ju inte möblera om men dammsuga, damma, diska, torka golv och göra toaletten kliniskt ren det klarar jag allt av att göra! Så vill ni ha hjälp är det bara att höra av er så hjälper jag gärna till.

Får se vad som görs idag av det jag skrivit men ska försöka att göra något. //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar