onsdag 1 april 2009

MVC och vackert väder

Nytt besök hos Mvc idag och nu är det bara ett besök kvar innan vi flyttar och får ny barnmorska, jag hoppas att hon är lika snäll och gullig som Veronica här i Skara. Det är så lätt att prata med henne om allt och inget och hon vänder sig till båda två och inte bara mig, sen att det är jag som pratar mest är ju en annan sak. Allt såg bra ut idag och bebisen växer som den ska och jag sköter om mig själv som jag ska också, sen idag frågade vi om föräldrargruppen också eftersom att vi flyttar mitt i så ska jag ringa till mvc i Vänersborg idag och fråga om det finns plats så att vi kan börja där med en gång istället så får man ju chansen att kanske hitta andra föräldrar som man kanske kan umgås med senare också. Vi frågade även om det här med bilbarnstol om man måste säga till i tid innan man vill låna eller hur det ligger till och i Skara så får man låna en från v.37 och hon visste inte hur det var i Vänersborg så skulle det vara så att man måste boka i förväg och vi inte får tag på någon så fick vi låna en från Skara. Det känns faktiskt riktigt skönt att ha fått prata om det också och vet att det går att lösa även om det är långt kvar tills bebisen är beräknad, en sak mindre att oroa sig över.

Igår var jag äntligen och lämnade mina kläder till McDonalds och hämtade mina skor så nu har jag fått det ur världen också, kan ju vara bra att fixa det innan man flyttar så nu slipper jag tänka på att jag måste gå dit och lämna kläderna. Dom har ju renoverat där sen jag slutade och det har verkligen blivit jätte fint! Golvet är inte alls lika halt längre och själva resturangen ser jätte fin ut så det måste vara mycket roligare att gå till jobbet nu när det är så fint. Sen fick vi oss en liten cykeltur också för vi gick till Kate och lånade hennes cykel och det var skönt att cykla lite igen, jag började att cykla på Kates cykel men det uppskattades inte riktigt av bebisen så jag fick byta och ta min cykel istället sen. Jag satt så framåtlutad så det klämde så mycket på magen och då måste ju bebisen lägga sig och trycka tillbaka så att man nästan kissar på sig.

Idag ska jag rensa ur lite kläder för en gångsskull, sagt att jag ska göra det flera dagar om inte veckor så det är ju dags att göra det nu. Har ganska mycket kläder som jag inte använder och har tröttnat lite på så det får bli en rensning, någon som vill komma och kolla om det är något dom vill ha så är det bara att titta förbi för det åker iväg till myrorna eller second hand annars. Just det ja, fick ju ta över Kates jätte fina ljuslykta som står på balkongen(tack så jätte mycket underbara Kate!!) så jag mätte glaset som gått sönder och bad mamma att kolla vad det kan kosta att byta ut glaset. Hoppas att det inte är allt för dyrt bara så att den kan bli hel igen, de är ju inte så att den inte går att använda som den är men det ser ju finare ut om den är hel. Jag tror att våran balkong kommer bli jätte mysig även om den är lite liten, ska köpa en blomlåda som är i flätadkorg till den och sen har jag två korgar i svart smide som också ska hänga där ute så förhoppningsvis kan vi hålla blommorna vid liv också.

Kommer bli kul att flytta men även lite ledsamt eftersom att jag flyttar ifrån Kate igen men nu är det lättare att hälsa på än om jag hade bott kvar i Stockholm. //Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar