tisdag 24 maj 2011

Lustigt väder

Ena stunden regnar det så mycket så det ser ut som att någon står och häller vatten på fönstret och sen är det solsken sekunden efter, man kan ju säga att det har lite svårt att bestämma sig och jag känner väl ett visst vemod mot att gå och hämta Lavinia sen. Bara för att jag inte har något annat val än att gå så kommer det ju säkerligen regna när det är dags att gå.

Ja det här med barnvagnen är inte lätt! Funderar nu på att behålla P&T och sen köpa en "extra" singelvagn som jag kan ha när jag går ensam med barnen och sen bara skaffa en ståbräda till den för Lavinia, jag tänkte på det idag när jag gick hem efter att ha lämnat henne hos dagmamman att om jag skaffar en emmaljunga istället med syskonsits så kommer den ju säkert dra den också eftersom att den har
svängbara hjul fram. Samtidigt så blir ju tyngdpunkten en helt annan på emmaljungan eftersom att Lavinia kommer att sitta längre ifrån framhjulen, hon kommer ju att sitta mer på mitten av vagnen istället. Jag slänger in en bild så får ni se hur jag menar men på bilden jag hittade så är det en vagn med fyra fasta hjul så det är inte den vagnen jag tittat på.

Så ser det ut i alla fall med syskonsitsen på så det känns ju lite som att den inte skulle dra lika mycket som P&T, kanske skulle åka iväg och testköra den i alla fall då och se hur jag tycker att det känns. Åh vad jobbigt det måste vara, skulle egentligen vilja ha en vagn med en rikigt liggdel och ingen mjuklift då vi har fått en lång och smal herre här hemma, han tar ju nästan redan upp hela mjukliften i längd.

Tips för hur man kan göra är välkommet!!! Tyvärr så fungerar inte en dubbelkärra på bredden för mig då jag inte har någonstans att ställa den då jag inte kommer in genom dörrarna här hemma. //Emelie


5 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag såg din kommentar/fråga i min blogg. Och jag är mycket nöjd med kombon och tycker det har varit kanon! Lite tyngre, men stadigt och lättkört.
    MEN... barnet som är i sitsen kan inte sova. Så det är inget för heldagsturen om du har en middagssovare.
    Numera använder jag ståbrädan som komplement (killarna är 3 och 1 år).
    Nitrohjulen kan du låsa, så det bara går att köra rakt fram om du vill. Jag har inte upplevt några problem ALLS. Älskar min vagn... behöver inte komplettera med sulky då den är så smidig!

    MVH Jenny

    SvaraRadera
  2. i told you so ;) jag sa ju att de inte va någe bra å skaffa en sån du ska lyssna på mig hihi

    ja nu är de inte långt kvar tills han äntligen kommer ut :) nu är man himla nyfiken på hur han ser ut :)
    kram

    SvaraRadera
  3. okej hoppas du hittar någon du blir nöjd med snart då :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Vi har en Phil & Ted och är jätte nöjda men jag känner igen problemet med mjukliften. Vår minsta tjej är nu snart 4 månader och den är trång. Har haft henne sittande i syskonsiten (i viloläge) men det känns inte riktigt bra än eftersom hon är så liten. Dessutom har jag inte inhandlat något dubbelt regnskydd så det får bli till att ha henne liggandes ett tag till..

    SvaraRadera
  5. ingen fara :P
    har skrivit om det tidigare i bloggen men du kanske missade det inlägget?
    marcus är ju pappa ledig halva maj och hela juni för vincent sen tar han ut sin semester så han kommer va hemma ända fram till slutet av augusti början av september så varför slänga pengar i sjön betala 840kr dom månaderna när vi båda kommer gå hemma nej nej de gör vi inte!
    sen så vill vi inte att vincent ska känna att han ska iväg medans vi är hemma med lillebror de är viktigt att han får känna att han frtf är en del av familjen och inte blir undanskuffad..
    men alla gör ju såklart olika och de som passar dom bäst och detta passar oss bäst :)
    kram

    SvaraRadera