torsdag 19 maj 2011

Första dagen

Ja idag började Sonny jobba och Lavinia skulle till dagmamman, så idag var första dagen eller i allafall morgonen ensam med båda barnen. Det gick bättre än jag väntat och vi kom iväg i tid utan bråk eller tårar, jätte skönt måste jag säga! Jag är så glad över att våran första morgon gick så smidigt och bra som den gjorde för då slipper jag känna ångest inför dom andra dagarna vi ska upp och iväg, har man redan ställt in sig på att det kommer gå skit så går det ju så också men nu har vi en positiv inställning tack vare att den här dagen gick så bra. Det enda som stör mig är att vi inte kan köra in och ut vagnen i förrådet, vårat förråd i källaren är så smalt så vi får inte in vagnen uppfälld så jag måste fälla ihop den varje gång. Inget barnvagnsrum finns det heller och ingen ramp som jag får plats med vagnen på heller utan den är gjord för cyklar så jag måste bära vagnen upp och ner för en trappa också. Jag hoppas verkligen att vi kan få ett garage snart så jag kan få ställa vagnen där istället, då kanske jag bara behöver fälla ihop vagnen för att bilen ska få plats men jag slipper släpa den upp och ner för trappen.

Snart dags att ringa körskolan och ta tag i den biten igen så jag får kortet någon gång, att jag ska hinna få det innan Lavinia fyller år har jag lagt ner men jag vill ha det innan sommaren är slut i allafall och det är väl lite mer realistiskt än att jag ska hinna till 14juni. Måste iväg och fixa Sonnys present också i slutet på månaden när jag får mina pengar, jag hoppas att jag hinner få pengarna innan han fyller år bara så han kan få presenten då. Han frågade igår om han skulle få presenten den här helgen när han ska ha lite kalas men jag hinner inte få pengarna innan dess så han får tyvärr vänta. Det var nästan ingen som kunde komma helgen han fyller år av hans familj och vänner för det är crusing här i stan då så då tar han lite kalas för dom nu i helgen istället. Han ska åka till Gekås på lördag också med en kompis och handla lite, jag fick inte följa med eller ja jag kan/vill inte eftersom att Loke är så liten än. Så Sonny ska åka själv och handla lite till barnen och sen lite inredning, vi hittade ju så mycket förra gången och skulle bara ut till bilen för att lägga av oss det vi handlat och sen gå in igen men då upptäckte vi ju att vi hade fått punktering så vi tappade lusten ganska hårt då. Så vi får se vad Sonny får med sig för fint hem nu när han åker själv med STORA bilen!

Nej vila en stund innan Loke ska ha mat igen. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar