måndag 23 maj 2011

Barnvagnsdjungeln

Jag är så ledsen och arg på min vagn, den som var så bra och smidig och jag var så jätte nöjd med att köra den och nu visar det sig att den inte alls är så bra som jag trodde och hoppades. Jag orkar inte köra vagnen med båda barnen i och eftersom att jag hämtar och lämnar hos dagmamma så behöver jag ha en vagn där jag får plats med båda barnen och då är det ju också ett plus om jag orkar köra vagnen själv. Att bara köra vagnen på plan mark går jätte bra men så fort vägen lutar det minsta åt något håll så sticker vagnen iväg och jag måste hålla emot vilket mina handleder inte orkar. Att bara gå den lilla biten upp till dagmamman gör att jag hinner få ont i handlederna, vagnen blir tung och jag får hjälpa till med foten för att få upp den för trottoarkanterna. Det här gör mig så arg och ledsen eftersom att vagnen är så smidig och fin för övrigt, jag kan inte ha en tvillingkärra för jag har ingenstans att ställa vagnen och jag kommer inte in någonstans med den heller. Dörrarna in till lägenhetshuset är för smala så det är nästan precis jag får in vagnen nu, har därför börjat kolla mig för efter andra alternativ och har kollat mycket på emmaljunga. Vi har ju en emmaljunga Softy här hemma som vi är jätte nöjda med och då tänkte jag att vi kanske skulle bli nöjda med en liggvagn också, har kollat mycket på Nitro City eftersom att jag gärna vill ha svängbara framhjul så jag slipper lyfta vagnen så mycket och belasta handlederna. Ska försöka komma iväg till Beginners här i Trollhättan och testköra vagnen med syskonsitsen på så jag får känna på hur den känns att köra med två barn, sen blir det till att sitta och leta på blocket efter en vagn och syskonsits. Hittar jag inte syskonsitsen begagnad så kostar den inte skjortan ny heller så det är mer vagnen jag gärna hittar begagnad då den kostar lite mer, hade ju inte varit helt fel med en helt ny vagn igen men nu är det lite mer krisigt än förra gången så det får nog bli en begagnad istället. Ska även försöka lägga ut våran på blocket och hoppas på att jag kan få ut så mycket som möjligt för den eftersom att den inte är använd så mycket och kostar ganska mycket ny med alla tillbehören som vi har. Jag hoppas verkligen att jag kan hitta något jag blir nöjd med och orkar köra, sen är det ju lättare att sätta en ståbräda på en emmaljunga än en Phil&teds. Sen kan jag ju faktiskt välja om jag vill ha Loke emot mig eller ifrån mig vilket jag inte kan välja med Phil&teds.

Jag är ändå kluven och vet inte riktigt vad jag ska göra! //Emelie



1 kommentar:

  1. va har du för vagn nu igen?
    synade bara igenom inlägget lite snabbt så kanske missade om du skrivit de?
    kram

    SvaraRadera