söndag 26 september 2010

Kalops

Var tusan tar tiden vägen?? Helgen försvann ju bara och vi som hade så mycket att göra i helgen och hann knappt med något. Egentligen handlar det väl om planering och att vi kanske valde att göra lite annat än att packa och rensa men det är nästan färdigrensat här hemma i allafall. Bara min garderob kvar nu att rensa och det är MYCKET som ska bort där, använder väl knappt hälften. Sen hoppas jag att jag kan få köpa lite nytt och byta ut sånt som egentligen skulle behöva kastas men som jag inte kan kasta för att jag inte har någon ersättare till än, jag säger bara Ullared!! Vill dit så snart som möjligt, Lavinia behöver pyjamasar, vinterkläder, strumpbyxor, t-shirtar, jacka, ja det är en del.

Imorgon ska jag försöka mig på att göra kalops när jag kommer hem från jobbet så jag har matlåda för typ hela veckan, nej men det är fruktansvärt gott och det blir ju ganska mycket när man gör det så det räcker länge. Sen ska jag göra kikärtsgryta någon gång nu i veckan också, hittade även ett recept på fisksoppa som lät himla gott så det blir till att göra det också så jag får slut på fisken innan vi flyttar. Ju mindre vi har att flytta med desto bättre är det, det blir ju en storhandling sen när vi har flyttat för det behöver fyllas på lite här och där. Sen ska vi byta blöjor till Lavinia också för vi fick hem prover på pampers activ fit och dom var mycket tunnare och satt jätte bra på henne sen har alla medmera-medlemmar 20%rabatt på pampers på coop och det är alltid ett plus. Blöjor är inte billigt!

Det känns konstigt att åka till ett "jobb" imorgon för jag börjar min praktik i morgon på saab, det var ju inte igår som jag jobbade så det kommer kännas lite konstigt. Sen att jag vet att jag måste vara 100ggr bättre än alla andra som fått praktik nu för att få en chans till fast jobb sen gör ju saken lite mer stressande. Ska försöka att göra mitt bästa och visa framfötterna så jag får ett jobb! Sonny blir snart arbetslös eftersom att hans jobb är ett säsongsjobb så det skulle hjälpa så mycket om jag fick ett jobb då istället och sen när Sonny börjar jobba igen så kommer vi kunna stoppa undan mer pengar än vad vi kan göra nu. Det kommer helt enkelt bli lite lättare sen om vi båda har jobb, lättare att spara ihop till en lite bättre bil än den vi har nu och lättare att göra saker. Vi vill båda åka utomlands någon gång och funderar redan på att kanske dra våren 2012 så vi har lite tid att spara och verkligen kunna välja vart vi vill åka och inte ta billigaste för tillfället, sen vill man ju ha det barnvänligt eftersom att vi har liten.

Nej måste göra en matlåda nu så jag inte glömmer det sen blir det mys i soffan innan sängen. //Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar