torsdag 2 september 2010

Funderingar

Jag funderar starkt på att bli nykterist, inte gå med i någon förening eller så utan bara avstå från alkohol helt. Jag känner inte att jag behöver det och att jag har precis lika roligt utan och jag har absolut roligare dagen efter utan alkohol. Givetvis finns det en del grejer som har gjort att jag valt att gå den vägen men det behöver vi inte dra upp här, det är lite för personligt för att läggas ut här. Så för min egen och mina barns skull funderar jag på det här, bara för att jag väljer att bli nykterist tänker jag inte se ner på människor som väljer att dricka. Vi är kapabla till att välja själva vad vi gör med våra liv, vill dom ha alkohol i livet så är det upp till dom men jag väljer bort det pga personliga själ. Så jag hoppas att ingen tar illa vid sig av det här utan det här är något jag gör för mig själv och inget jag kommer tvinga på någon annan.

Ha det tills vi hörs!!//Emelie


1 kommentar:

  1. okej va ere för utbildning da? har du inte gått gymnasiet så du har nån utbildning därifrån?

    hur gammal e din tös nu? har så dålig koll på alla åldrar haha

    här ere förkylt men annars så ere fint :)

    SvaraRadera