torsdag 27 augusti 2009

Städa hus och bil

Idag ska Sonny få låna bilen som vi ska ha ner till Ullared i helgen, eftersom att den har fraktat barn som är i "leka ute i sanden" ålder tänkte vi att det är nog bäst att städa ur hela bilen så att inte de vi kommer handla blir fullt med sand. Så tänkte jag att de kan nog vara skönt att få städat här hemma också så man inte kommer hem till ett ostädat hem sen och får ställa sig då istället, skönare att komma hem till ett rent hem också och verkligen känna att man kan sätta sig ner. Funderar på att påbörja en städning här hemma nu när Lavinia sover men jag funderar även på att lägga mig en stund igen, vet inte riktigt när Sonny kommer hem heller för han är i Trollhättan nu på något seminarium tror jag de var. Så det står och väger mellan att städa eller vila, visst dagen har bara börjat så jag hinner ju vila och städa idag för bilen skulle vi inte få förrän efter tre. Eftersom att vi bara har en liten tvåa att städa så går det fort om man hjälps åt också, det blir nog till att vila en stund innan Sonny kommer hem så kan vi hjälpas åt istället så går det fortare.

Ja imorgon åker vi ner till Ullared för en hel helg med shopping! Inte helt fel nu när man fått in pengarna och ser hur mycket man har över efter att alla räkningar är betalda, blev lite förvånad faktiskt över hur mycket vi faktiskt har över den här månaden. Samtidigt så är det väldigt skönt eftersom att vi ska åka och handla på Gekås så man kanske kan få med sig de man tänkt sig. Lavinia har ju sitt barnbidrag att handla för och så har jag och Sonny 2000 att handla för tillsammans sen han fick tillbaka på skatten så det ska nog gå bra och inte bli allt för dyrt. Har skrivit inköpslista och det ser ju mycket ut men det blir nog inte så mycket när man väl är där, jag ska inte ha så mycket åt mig själv i klädväg utan det är mer hygienartiklar jag ska ha så jag hoppas att vi inte köper allt för mycket.

Vi har fått hem våran vagn nu och den är som en dröm att köra, den rullar så himla lätt och är inte alls tung att styra och man behöver inte trycka den ner till knäna för att komma över trottoarkanterna. Vi är jätte nöjda med vagnen och kan nog inte hitta någon bättre, det enda minuset jag kan komma på är att madrassen var väldigt tunn så just nu har jag fluffat upp vagnen med ett täcke men ska köpa en bättre madrass åt henne. Den är verkligen toppen och Lavinia ligger inte som ett popcorn när vi går på kullersten längre, det är verkligen vagnarnas Rolls Royce! Om det är någon som är sugen på en likadan så är det en Focus, finns i många olika färger och så finns det även ett babyskydd man kan köpa till i samma färg som vagnen med en adapter så man bara klickar i den på vagnen. Vi är så fruktansvärt nöjda med vagnen så det kommer nog inte att bli någon annan, inte ens när hon kan använda sittdelen. Kanske kan bli att man köper någon mindre vagn att ha med när man ska gå kortare stunder men annars blir det nog Focusen för hela slanten!

Nu blir det till att vila lite. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar