tisdag 25 augusti 2009

Barnvagn och Ullared

Idag kommer mina underbara föräldrar ner med våran nya barnvagn och Lavinias byrå så hon äntligen kan få en ordentlig vagn att åka i och någonstans att lägga sina kläder, visst dom ligger på en hylla i klädkammaren nu men då kan hon få en ordentlig plats att lägga kläderna på istället. Det enda som saknas på byrån är knoppar men eftersom att vi ska till Ullared till helgen så tänkte jag kolla på nya där faktiskt, bara hoppas att de kanske finns några roliga knoppar och helst med prinsesskronor på!

Lavinia är anmäld till babysim nu och är ställd i kö så jag hoppas att vi får en plats och kan börja i en grupp, skulle vara kul att testa på och se om hon gillar det. Hon tycker om att bada i badkaret i allafall så jag hoppas att hon kommer gilla babysim om vi nu kommer med i någon grupp.

Vi har börjat umgås mer med Robin och Linda nu vilket är väldigt skoj, vi bor ju så nära varandra och har ändå inget för oss på dagarna eftersom att vi alla är arbetslösa och tidigare så har vi ändå inte umgåtts. Undrar varför egentligen, men nu har vi tagit upp kontakten igen och det är otroligt skönt att kunna ha någon att prata med igen. Visst går det att prata med Lavinia men hon kan ju inte riktigt hålla en vuxen diskussion än, jag förstår inte riktigt hennes svar än. Har även börjat få kontakt med en tjej från familjeliv som flyttade hit till Vänersborg i augusti så vi ska försöka att ta en promenad någon dag och även ta oss till babycaféet borta vid sirius. Så jag börjar hitta lite vänner här också, har känt mig så otroligt ensam ibland när Sonny åker iväg en stund med bilen och jag inte har kunnat göra något liknande för jag har inte haft någon att gå till. Visst jag är välkommen hem till Sonnys mamma men det skulle ju vara kul att ha någon i min egen ålder att prata och umgås med också, jag har Kate borta i skara men så länge jag inte har körkort och Lavinia är så pass liten så vill jag inte sitta på en buss så länge. Så det är riktigt skönt att vi har börjat umgås med kompisar nära som jag kan vara med själv också.

Linda var på Ullared igår och köpte många fina presenter till Lavinia, de var inte bara från Linda utan det var från hennes mamma och Robin också. Det är alltid lika uppskattat att få kläder eller vad som helst egentligen till Lavinia, speciellt när man inte riktigt har ekonomin till att gå och köpa kläder hela tiden. Då är det skönt att få basplagg av andra så kan man lägga lite mer kronor på en snyggare body eller byxa, nu ska ju vi också till Ullared till helgen så då tänkte vi köpa lite basplagg i olika storlekar så hon har något att växa i också. Vi fick en overall av Lindas mamma också så nu behöver inte mamma köpa det, har en i storlek 56 också från Martina som hon nog kan ha nu i början när det blir kallt. Nu kom jag på att vi har ju faktiskt fått en overall av Maria också, undrar var jag la den. Får ta att rota igenom alla kartonger och påsar och se om jag hittar den för jag är osäker på vad de var för storlek på den.

Nu har min dotter vaknat så nu får vi säga hej! // Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar