tisdag 4 augusti 2009

Kolbäck och barnaskrik

Lavinia gillar inte riktigt att vara i Kolbäck, vet inte varför men hon blir alltid så lätt arg när vi är här uppe. Hon kommer inte riktigt till ro heller så hon sover inte längre stunder vilket är lite synd för man hinner inte riktigt njuta av "semestern" utan vill mer bara åka hem för hennes skull, samtidigt vill man ju vara här uppe och hälsa på föräldrar och syskon men man hittar inte riktigt ron till det när hon inte är som hon ska. Vet inte om det är luften och vattnet här som gör att hon blir så här men hon är inte så här hemma i Vänersborg, samtidigt som det ska bli skönt att åka hem så är det ju tråkigt för man vill ju kunna vara här också så att mamma och pappa får träffa sitt andra barnbarn också.

Sonny var så duktig idag och ringde soctanten för att boka tid om faderskapsbestämmelse så nu har vi fått en tid på måndag kl 10:30, Sonny hatar att ringa såna samtal så de är bra att han får träna lite och ringa så jag slipper att ta alla såna samtal och sen var det ju faktiskt han som det gällde. Det ska bil skönt att få det gjort för då har man en sak mindre att tänka på, ska försöka att ta oss till försäkringskassan också och prata om bostadsbidrag om vi kan få det eller om vi får så pass mycket pengar så dom inte betalar ut det. Det skadar ju inte att fråga men jag tror inte att vi kommer att få något bara för att jag får så mycket i föräldrapenning nu, får ju mer än när jag var arbetslös ju. Man kanske ska vara konstant gravid och alltid gå med en bebis på armen så vi slipper tänka så mycket på pengar, eller inte.

Ska försöka ta oss ner till Ullared i slutet på augusti nu för mina föräldrar har bokat stuga där och då tänkte vi passa på att åka ner, nu vet jag inte om vi har råd att åka dit längre eller ja råd att åka dit har vi men inte råd att handla något så jag vet inte om jag vill åka längre. Känns ju lagom roligt att åka dit och inte handla något och bara gå och titta och se på när dom andra handlar, tänk om jag också hade haft det så bra som Ida och fått tillbaka en massa på skatten istället för att få betala en massa. Det är ju lite viktigare att köpa mat och blöjor än att åka ner dit och köpa kläder och sånt, de går ju faktiskt att göra det här uppe också och sen finns det ju second hands.

Usch nu blev det deppigt... over and out...// Emelie


1 kommentar:

  1. =) våran stannar nog kvar i det trygga tills det är dags, hade jag inte gjort snitt lovar jag att jag gått över med både S och bebis nu, men det ska bli skönt inte långt kvar nu!!
    hur går allt för er då?? rullar på, kanske sugen på en till redan?=)

    SvaraRadera