måndag 27 juli 2009

Städat och rent

Idag fick vi äntligen tummen ur att städa här hemma, passade på när vi ändå hade tvättid att passa så då kan vi ju ändå inte åka iväg några längre stunder. Så när vi städat klart så var klockan så pass mycket att det var dags för tvätten att åka in i maskinen, medans Sonny var ner och gjorde de så passade jag Lavinia som låg och sov. Hon har börjat att sova lite bättre nu igen så vi får sova bättre på nätterna vilket är skönt, man känner sig ju lite mer utvilad nu när hon sover från tolv till fem. Vi har varit in till akuten två gånger den här helgen med henne också, första gången var det för att hon inte kom till ro och bara kräktes när vi gav henne flaskan och de visade sig att vi bara har gett henne lite för mycket mat. Nu har vi dragit ner på mängden så nu mår hon mycket bättre! Andra gången vi var in så var det för att hon hade blodat ner lakanet och vi kunde verkligen inte hitta vart det kom ifrån, så vi åkte in och det visade sig att hon hade rivit sig i mungipan. Inte direkt lätt att hitta och de var inget jätte sår heller utan det såg mer ut som om de var gjort med en nål, när läkaren lyssnade på hennes hjärta så upptäckte dom att hon har blåsljud på hjärtat så på onsdag ska vi göra ultraljud. Det är inget som direkt oroar mig då jag själv har blåsljud på hjärtat och vet att det är helt ofarligt och går att leva med, jag har ju haft det sen jag föddes och kan ta mig igenom vardagen utan problem så varför skulle inte Lavinia kunna det. Sen vet man ju inte om hennes kanske växer ihop sen som mitt inte gjorde men det visar sig, är ju ett tag kvar.

Sonny är och skjutsar hem Jörgen nu så jag sitter här ensam med Lavinia som sover på soffan, ska försöka att färga mina ögonfransar ikväll för det behövs. Börjar se ut som en cancerpatient igen nu så jag behöver lite färg på fransarna då jag inte har någon mascara, vet inte varför jag inte köpt det än men de har bara inte blivit av. Köpte lite saker till Lavinia idag på internet, två bodys, en mössa och ett par strumpor så nu hoppas jag att det kommer innan helgen så kanske jag kan få med det upp till Kolbäck så jag kan tvätta det så hon får använda det.

Vi ska åka upp till mina föräldrar nu i helgen och vara där bara över helgen, man ses ju inte så ofta så då får man försöka att ta vara på dom helger som ges. Sen när man har liten så är det inte alla gånger man har råd att ta sig upp heller, vi ska försöka att få tag på en bil den här helgen så vi slipper åka tåg men just nu ser det ganska mörkt ut faktiskt så vi får se hur det går.

Ska sätta mig och dricka saft och kolla på tv nu. // Emelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar